Fjern kontrol under Mandrake 8.2
Fra : Christian Ravn

Dato : 31-01-03 18:49

Hej!

Jeg har endelig taget mig sammen og installeret Mandrake linux på min
computer. Mit spørgsmål er nu, hvordan kan jeg fjerne administrere Linux
computeren (over LAN).

Jeg er ganske ny i brugen af Linux, så jeg håber meget på, at i kan hjælpe
mig når jeg senere får problemer.

På forhånd tak
Christian Ravn

Fra : Ivar Madsen

Dato : 31-01-03 18:57

Christian Ravn skrev Fredag den 31. januar 2003 18:48 i dk.edb.system.unix:

> Jeg har endelig taget mig sammen og installeret Mandrake linux på min
> computer. Mit spørgsmål er nu, hvordan kan jeg fjerne administrere Linux
> computeren (over LAN).

Du kan altid bruge VNC, hvis det er fra en linux box, så er SSH dog beder.

Ivar Madsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 31-01-03 19:13

Christian Ravn skrev Fredag den 31. januar 2003 18:48 i dk.edb.system.unix:

Hvorfor sender du en mail med en ikke eksisterende afsender adr.?

Ivar Madsen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 31-01-03 20:19

Ivar Madsen wrote:
> Christian Ravn skrev Fredag den 31. januar 2003 18:48 i dk.edb.system.unix:
> Hvorfor sender du en mail med en ikke eksisterende afsender adr.?

Fordi så slipper man for spam? :)

(haj@enterprise-server.dk virker fx. heller ikke, men jeg har jo så en
reply to)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 31-01-03 20:38

Hans Joergensen skrev Fredag den 31. januar 2003 20:18 i dk.edb.system.unix:

> Fordi så slipper man for spam? :)

Men når du sender en e-mail til en, og vedkommende ikke kan svare, så kan du
heller ikke modtage svar

Ivar Madsen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 31-01-03 21:45

Ivar Madsen wrote:
> Men når du sender en e-mail til en, og vedkommende ikke kan svare, så kan du
> heller ikke modtage svar

Nå, jeg forstod det som om du havde prøvet at sende en mail, og at
den mailaddresse der blev brugt i news var forkert :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Christian Ravn

Dato : 31-01-03 22:13

> [...]

Ved ikke hvad der er sket, men den mail server må være nede. Den virkede
fint tidligere på dagen.
Nu bruger jeg den her e-mail i stedet.

> Nå, jeg forstod det som om du havde prøvet at sende en mail, og at
> den mailaddresse der blev brugt i news var forkert :)

> [...]

Når i skriver alle program navnene vil i så ikke være venlige at skrive lidt
detaljer om hvor de kan skaffes, eller smide et link hvor man kan læse noget
om brugen af programmet, tal. =)

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 31-01-03 20:24

Christian Ravn wrote:

> Jeg har endelig taget mig sammen og installeret Mandrake linux på min
> computer. Mit spørgsmål er nu, hvordan kan jeg fjerne administrere Linux
> computeren (over LAN).

Mener du at fjerne muligheden (af sikkerhedsmæssige grunde) eller hvordan du
bedst kan gør det?

Hvis det er det sidste, så ville jeg bruge SSH.

> Jeg er ganske ny i brugen af Linux, så jeg håber meget på, at i kan hjælpe
> mig når jeg senere får problemer.

Vi kan altid prøve. Men hvorfor ikke starte ud med MDK9 istedet for? Den har
KDE3 som standard fx.

--
Martin L. Johansen