Måske problemer med kernen
Fra : Kasper

Dato : 31-01-03 12:13

Hej ng.
Jeg prøvede at installere kernel 2.4.18-686 med apt-get, men den kom
med en besked om at jeg skulle sætte denne linie ind:
initrd=/initrd.img under image/=vmlinuz i lilo.conf filen.
Den sprugte så om jeg ville forsætte, og det svarede jeg ja til - uden
at have indsat den føromtalte linie.
Den endte så med en fejl, og nu får jeg stort set fejl hver gang jeg
vil installere noget.

Fejlene minder allle om denne:

debian:/var/log# apt-get install dash/testing
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
Selected version 0.4.1 (Debian:testing) for dash
Sorry, dash is already the newest version.
0 packages upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 3 not
upgraded.
2 packages not fully installed or removed.
Need to get 0B of archives. After unpacking 0B will be used.
Setting up dash (0.4.1) ...
dpkg: error processing dash (--configure):
subprocess post-installation script returned error exit status 1
dpkg: dependency problems prevent configuration of initrd-tools:
initrd-tools depends on dash | ash; however:
Package dash is not configured yet.
Package ash is not installed.
dpkg: error processing initrd-tools (--configure):
dependency problems - leaving unconfigured
dash
initrd-tools
debian:/var/log#

under mit forsøg på at instalere den der kernel sagde den noget om at
den manglede (dependencies) initrd-tools version et eller andet.

Kan i hjælpe mig?

/Kasper

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 31-01-03 18:04

Kasper wrote:

> Kan i hjælpe mig?

Allerførst:

Jeg er ikke den skrappeste til den slags:

Men måske:

apt-get install -f ( fix broken packages)

dpkg --configure -a

Der er et kapitel i debianguiden der måske også kan hjælpe dig, om dpkg
og apt-get.

Hilsen Claus