Mandrake 9.0 museproblem - newbie
Fra : Klaus Eriksen

Dato : 28-01-03 02:31

Nu forsøger jeg for tredie gang at få Linux op og køre (har tidligere
forsøgt med Corel Linux og Red Hat, som manglede for mange drivere). Jeg har
installeret Mandrake og det ser temmelig godt ud, men den er alt for
besværlig at arbejde i
når musecursoren står permanent oppe i venstre hjørne. Jeg reinstallerede og
hentede nyeste opdateringer uden at det hjalp. Jeg har også været inde i
Mandrake ControlCenter og sætte musen til henholdsvis PS/2 Logitech, PS/2mus
med hjul og Standard uden at cursoren rykkede sig ud af stedet. Det sidste
jeg har prøvet er at lave en såkaldt patch-fil som blev afviklet under
reinstallering, patch-filen hentede jeg fra Mandrakes hjemmesidedokument
over kendte fejl for Mandrake9.0 (www.mandrakelinux.com/en/90errata.php3).
Men musen står stadig i øverste venstre hjørne af skærmen. Og har den en
sjæl, så er jeg overbevist om at den griner ad mig

Hvad skal jeg gøre for at få den mus til at fungere????

--
mvh.
Klaus Eriksen

Fra : Apollo14

Dato : 28-01-03 06:20

"Klaus Eriksen" <kler@mail.dk> pludrede i

> [...]
> overbevist om at den griner ad mig
>
> Hvad skal jeg gøre for at få den mus til at fungere????

Hvilken mus er der tale om usb/ps2/com. Jeg kører mandrake her som
server, med en USB logitech minimus, og den kører bare. Har endda
haft min ps2 mus på, og den kørte også som den skulle.

--
Kenneth Pedersen aka apollo14
Flower: 19262549 - apollo14dk@hotmail.com

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 28-01-03 12:48

> Hvilken mus er der tale om usb/ps2/com. Jeg kører mandrake her som
> server, med en USB logitech minimus, og den kører bare. Har endda
> haft min ps2 mus på, og den kørte også som den skulle.

Det er en 3-knaps PS/2-mus. Jeg har afprøvet de forskellige typer mus i
CMandrake ControlCenter, det kunne jo være at der var noget der virkede, men
nej desværre. Jeg mangler iøvrigt endnu en løsningsmulighed, i morgen kan
jeg låne 3 forskellige mus og på den måde afprøve om det er selve musen der
er problemet.

--
mvh.
Klaus Eriksen