Webcam server
Fra : Lars Dybdahl

Dato : 27-01-03 22:48

Jeg har et Philips PCVC 680K webcam, som virker fint i gnomemeeting med pwc
driveren i kernen.

Er der nogle gode forslag til, hvad jeg kan bruge, hvis jeg vil streame
video fra denne til bruger, der surfer ind på min hjemmeside?

Eventuelt bare et godt forslag til et kommandolinie program, der kan lave et
snapshot fra kameraet...

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 27-01-03 23:49

Det skal hertil siges, at jeg allerede har fundet /usr/bin/webcam programmet
i Red Hat 8, som fint uploader jpeg billeder til en ftp server - men jeg
kunne godt tænke mig noget, der streamer...

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Carsten Holck

Dato : 28-01-03 21:50

Lars Dybdahl skrev:
> [...]
> i Red Hat 8, som fint uploader jpeg billeder til en ftp server - men jeg
> kunne godt tænke mig noget, der streamer...

Prøv at se http://www.smcc.demon.nl/webcam/working.html#came

Der er omtalt diverse programmer der virker med Phillips webcams (pwc
baserede)

(det er herfra driveren kommer)
/carsten

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 30-01-03 19:05

Carsten Holck wrote:
> Prøv at se http://www.smcc.demon.nl/webcam/working.html#came

Tak for linket - der er faktisk mange gode. De, jeg umiddelbart havde størst
success med, var ffmpeg og palantir. Palantir virkede lige med det samme -
ffmpeg skulle jeg lige RTFM før det virkede Til gengæld er det fedt at
den kan lave realplayer video streams.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Carsten Holck

Dato : 30-01-03 20:02

Lars Dybdahl skrev:

> [...]
> success med, var ffmpeg og palantir. Palantir virkede lige med det samme -
> ffmpeg skulle jeg lige RTFM før det virkede Til gengæld er det fedt at

Ja og så er det faktisk en imponerende billedkvalitet til prisen for
kameraet - det ligner noget designermareridt, men det duer faktisk.

motion.sourceforge.net er faktisk også ret smart - det virkede "out of
the box"

/carsten

Fra : Lars Munch

Dato : 30-01-03 14:40

On Mon, 27 Jan 2003 23:49:05 +0100, Lars Dybdahl wrote:

> [...]
> programmet i Red Hat 8, som fint uploader jpeg billeder til en ftp server
> - men jeg kunne godt tænke mig noget, der streamer...

Jeg kan anbefale camserv : http://cserv.sourceforge.net/

-- Lars Munch