ingen keyboard i X? (desperat)
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 26-01-03 20:34

Hejsa NG,

Jeg har fået mig en dejlig ny maskine, og har installeret
debian/unstable på den. Mit problem er, at når jeg starter X går mit
keyboard død. Jeg kan ikke bruge nogen som helst tast ligesom Num-Lock
osv. også er døde. Hopper jeg tilbage i console, liver keyboardet op igen.

Nogen der har en ide til en løsning?

XF86Config-4: http://tonni.cazoo.dk/xf86config.txt
XFree.log: http://tonni.cazoo.dk/xfree86log.txt

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Michael Eriksen

Dato : 27-01-03 00:54

Tonni Aagesen <use.my@signature.please> wrote in

> [...]
> mit keyboard død. Jeg kan ikke bruge nogen som helst tast ligesom
> Num-Lock osv. også er døde. Hopper jeg tilbage i console, liver

Hvordan kommer du tilbage til konsolen? Med tastaturet?

Og et skud i tågen: Har du en ps/2-mus monteret? Jeg var engang udsat
for at ps/2-tastaturet låste hvis ps/2-musen ikke var der.

mvh

Michael

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 27-01-03 01:07

Michael Eriksen wrote:

> Hvordan kommer du tilbage til konsolen? Med tastaturet?

Med min USB mus...

> Og et skud i tågen: Har du en ps/2-mus monteret? Jeg var engang udsat
> for at ps/2-tastaturet låste hvis ps/2-musen ikke var der.

Jeg synes faktisk at kunne erindre det fungerede med en ps/2 mus. Jeg
prøver det i morgen.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 27-01-03 02:49

Tonni Aagesen wrote:

> Jeg synes faktisk at kunne erindre det fungerede med en ps/2 mus. Jeg
> prøver det i morgen.

Kunne ikke vente og det virkede sq - nogen "god" forklaring på dette
fænomen? For mig virker det lidt mærkeligt.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>