program til at se ext2/3 partitioner med
Fra : Cyberbob

Dato : 26-01-03 13:03

hej!

jeg skal bruge et program til at se ext2/3 partitioner i windows med, er
der nogen der har et forslag til hvilket jeg skal bruge ? det skal være til
win98SE...

--
-Cb

Fra : Lennart Weiss

Dato : 26-01-03 13:52

On Sun, 26 Jan 2003 12:02:33 +0000, Cyberbob wrote:

> hej!
>
> jeg skal bruge et program til at se ext2/3 partitioner i windows med, er
> der nogen der har et forslag til hvilket jeg skal bruge ? det skal være
> til win98SE...

Du skal nok have fat i explore2fs:

http://uranus.it.swin.edu.au/~jn/linux/explore2fs.htm

Mvh.
Lennart

Fra : soren

Dato : 26-01-03 14:34

"Lennart Weiss" <lennart_weiss@yahoo.com> writes:

> Du skal nok have fat i explore2fs:
>
> http://uranus.it.swin.edu.au/~jn/linux/explore2fs.htm

Paragon laver ogsaa et produkt til at 'mounte' linux partitioner
under Windows.. Det er desv. ikke gratis, men man kan vist finde
en gratis trial paa deres side:
http://www.partition-manager.com/n_ext2fs_main.htm

Mvh,

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 26-01-03 14:34

Cyberbob <mail@cyberbob.dk> wrote in

> jeg skal bruge et program til at se ext2/3 partitioner i windows med,

'captain nemo' virker så vidt jeg husker.

--
Knud

Fra : MartinAJ

Dato : 26-01-03 15:29

Cyberbob wrote:
> [...]
> der nogen der har et forslag til hvilket jeg skal bruge ? det skal være til

Hvad med WindowsCommander som minder om mc. Programmet har vidst nok
ændret navn (sikkert fordi Microsoft har rettighederne til strengen
"windows". Men prøv google.

Martin

Fra : Allan Joergensen

Dato : 26-01-03 15:34

MartinAJ <martin@[> wrote:

> Hvad med WindowsCommander som minder om mc. Programmet har vidst nok
> ændret navn (sikkert fordi Microsoft har rettighederne til strengen
> "windows". Men prøv google.

TotalCommander hedder det nu.

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"Did she buy that dress at the ice capades?" -- Crow T. Robot

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 27-01-03 01:36

MartinAJ <martin@[del]jarl.dk> wrote in news:b10rbi$7c$1@sunsite.dk:

> Hvad med WindowsCommander som minder om mc. Programmet har vidst
> nok ændret navn (sikkert fordi Microsoft har rettighederne til
navnet er ændret til TotalCommander eller Total Commander
> strengen "windows". Men prøv google.
>
> Martin

total commander download :
<http://www.ghisler.com/download.htm>
køb af licens til TotalCommander (f.eks.):
<http://www.wincmd.dk/index.php?page=register>
plugins, heriblandt ext2-fs :
<http://www.ghisler.com/plugins.htm>
jeg gemte plugins.htm i ~/tst
og kørte

wget -Yoff $(cat ~/tst/plugins.htm |grep zip |grep \<a\ href\= |sed -e 's/\<a\ href\=/\
&/g' | awk -F\> '{print $1}' |grep zip |awk -F\" '{print $2}')

bemærk, at linieskiftet efter den sidste '\' i den øverste linie er en vigtig del af replace-parameteren til sed

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use