Samba primary domain controller (windows)
Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 25-01-03 00:22

Hejsa,

Jeg har for sjovs skyld rodet med at bruge min FreeBSD box til Primary
Domain controller med SAMBA. Styring af rettigheder synes at virke godt nok,
men når man er samtidig logget ind på to maskiner med samme profil, har jeg
flere gange oplevet at profilen er blevet smadret.

Er der nogen der har prøvet dette og har en løsning?

- Nikolaj

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-01-03 10:50

In article <%UjY9.44424$Hl6.5327719@news010.worldonline.dk>, Nikolaj Hansen wrote:
> [...]
> flere gange oplevet at profilen er blevet smadret.
>
> Er der nogen der har prøvet dette og har en løsning?

Det kræver ikke en løsning. Det er en feature, virker også med
Microsoft domain controllers.

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 25-01-03 19:05

Meget morsomt - Men spg. er seriøst ment. Det er jo altid sjovt, hvis man
kan skyde hul i de sidste begrundelser for at have NT servere stående.

Fra : Erland Eckerberg

Dato : 25-01-03 12:43

"Nikolaj Hansen" <barnabasdk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

>når man er samtidig logget ind på to maskiner med samme profil, har jeg
> flere gange oplevet at profilen er blevet smadret.
>
> Er der nogen der har prøvet dette og har en løsning?
>
> - Nikolaj

Hej Nikolaj !

Man kunne fristes til at sige : Lad være med det.

Mvh. Erland