Redhat 8.0 eth0 problem
Fra : kinder Pingiu

Dato : 24-01-03 21:29

når jeg starter Redhat 8.0 op skriver den sætter grænsefladen eth0 i
drift mislykkes. hvad kan jeg gøre for at få det til at køre...

på forhånd tak for hjælpen..

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 24-01-03 23:51

kinder Pingiu wrote:
> når jeg starter Redhat 8.0 op skriver den sætter grænsefladen eth0 i
> drift mislykkes. hvad kan jeg gøre for at få det til at køre...

Kig i /var/log/messages for at finde ud af, hvad der gik galt. Når du har
fundet ud af det, så kan vi nok hjælpe bedre...

Ellers kør en netværksopsætning og vælg noget andet end DHCP.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : kinder Pingui

Dato : 25-01-03 11:11

Lars Dybdahl wrote:

> [...]
> fundet ud af det, så kan vi nok hjælpe bedre...
>
> Ellers kør en netværksopsætning og vælg noget andet end DHCP.

I var/log/message skriver den :failed

har prøvet at installere RH igen, og prøvet at vælge DHCP fra.
men det virker heller ikke.