FreeBSD + compiliring
Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 23-01-03 14:39

Hej

Jeg sidder og kigger lidt på at få det optimale ud af min dual ppro som
kører FreeBSD og har i den forbindelse kigget lidt i makefiler og andet
sjovt for at se om jeg kunne se noget deri som kunne optimeres, der faldt
jeg så over at det pt. compiles som i386.

Udnyttes mine cpu'er optimalt med den setting ellers er der nogle flag eller
noget jeg kan sætte således at programmerne compileres mere optimalt til mit
system.

/Sonni

Fra : Karsten Thygesen

Dato : 23-01-03 15:15

"Sonni Skammelsen" <news@sonni.org> writes:

> [...]
> noget jeg kan sætte således at programmerne compileres mere optimalt til mit

Det er en fordel at fjerne i386, da den ellers vil lave kode, der
tager hånd om denne gamle platform. I FreeBSD-5 er i386 nu fjernet som
standard.

Så vidt jeg ved, så vinder du ikke noget ved at fjerne i486 og større.

Karsten

Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 23-01-03 16:09

"Karsten Thygesen" <kay@sonofon.dk> wrote in message

> [...]
> standard.
>
> Så vidt jeg ved, så vinder du ikke noget ved at fjerne i486 og større.

Fjerne, nu skal jeg lige have lidt help.
Jeg har læst mig frem til at den henter det ud fra env og hvis den ikke
finder den der så tager den det fra uname.
Det jeg kan se er at i env har jeg en MACHTYPE=i386 og en uname -p giver
også siger i386.
Skal jeg manuelt sætte den til noget andet i env eller skal jeg eventuelt
compile ny kerne hvor jeg har slettet machine=i386 eller sætte den til noget
andet.
Jeg har sat cpu=I686_CPU i min kernel conf fil.

/Sonni

Fra : Søren Vrist

Dato : 25-01-03 21:07

Sonni Skammelsen wrote:

> Fjerne, nu skal jeg lige have lidt help.
Jeg tror at Karsten snakkede om kerneconfiggen, som du har taget hånd om:
machine i386
cpu I686_CPU
right?
Derefter kan du kigge i
/etc/defaults/make.conf
Der står der mange gode ting om CPU optimisering og lign.

mvh.
Søren Vrist