Ftape modulet
Fra : Heine Laursen

Dato : 22-01-03 22:47

Hejsa,,,

Det er debian woody 3.0 os, med kernel 2.4.19
Jeg kan simpelhend ikke finde Ftape nogen steder i i kernel menuen?
Jeg kan saktens finde den i .config filen, men ikke i kelnel menuen. Kan
det passe at den ikke findes der?
Er det så okay at rette i .config for at få ftape med?

Det drejer sig om en colorado T3000 bånd station.

Heine Laursen

Fra : Carsten Holck

Dato : 22-01-03 23:19

Heine Laursen skrev:
> [...]
> det passe at den ikke findes der?
> Er det så okay at rette i .config for at få ftape med?
>
> Det drejer sig om en colorado T3000 bånd station.

Ftape finder jeg under Character devices "Ftape the floppy tape device"
( kernel 2.4.18 )

/carsten

Fra : Heine Laursen

Dato : 22-01-03 23:17

Carsten Holck <cholck@malling.com> wrote in

> Ftape finder jeg under Character devices "Ftape the floppy tape
> device" ( kernel 2.4.18 )

Ja der var den sørme.. Mærkeligt sted at putte den..

Tak for hjælpen

Heine Laursen

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 23-01-03 23:58

Heine Laursen <gozar@myrealbox.com> writes:

> Ja der var den sørme.. Mærkeligt sted at putte den..

<Unix-lektion>
Overhovedet ikke. Character devices er sådan nogen som læses/skrives
et tegn ad gangen fra den ene ende til den anden, så båndstationer er
et ret typisk eksempel. (Modsat block devices hvor man læser en en hel
blok ad gangen rundt omkring på en disk.)
</Unix-lektion>
--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N