Mandrake 9.0 vil ikke installeres
Fra : Peter Møller Christe~

Dato : 21-01-03 12:56

Hej!

Jeg har forgæves forsøgt at installere Mandrake 9.0 ved hjælp af
downloadede iso-filer.
Hvis jeg bare trykker Enter efter det grafiske åbningsbillede, går
installationsprocessen i stå umiddelbart efter at åbningsbilledet er
forsvundet. Der når ikke at komme noget som helst andet på skærmen.
Hvis jeg vælger text-mode til installationen, ruller der en masse tekst
hen over skærmen - med en masse hardware-check og efterfølgende OK'er.
Men når skærmen er fuld, og der i nederste linie står:
ESR value before enabling vector: 00000002
går installationen helt i står.
Da jeg tænkte, at der kunne være noget i vejen med den brændte CD, har
jeg forsøgte med en boot-diskette til netinstallation. Men der sker
fuldstændig det samme som ovenfor beskrevet.

Hvad kan der være galt?

Maskinkraft burde jeg ikke mangle, idet jeg har en AMD XP 1700+ og 256
MB PC 333 DDR RAM. Harddisken er en WD 800JB, hvor der er en Windows
XP-partition på de 32 Gb, og de resterende 48 Gb p.t. er uformatteret.

Venligst
Peter

Fra : Ranger

Dato : 31-01-03 14:56

> Hvad kan der være galt?

Bruger du USB mus?
Jeg har erfaringer med at Mandrake kan have det MEGET dårligt med USB
mus' under installationen. Så hvis du har sådan én, så tag den ud inden
du installerer.