MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Større ikoner på skrivebordet
Fra : Steffen

Dato : 07-03-03 13:56

Med en opløsning på 1280x1024 på en 15" bærbar er ikonerne på skrivebordet
(og på proceslinjen) lidt for små. Hvordan kan jeg gøre dem større? (Jeg
bruger XP).
Steffen
PS
Kan jeg "komme tilbage" igen, hvis instilingerne løber fra mig? Måske er der
en nøgle i registreringsdatabasen, jeg kan gemme.

Fra : Madsen

Dato : 07-03-03 14:21

Steffen skrev:

> Med en opløsning på 1280x1024 på en 15" bærbar er ikonerne på
> skrivebordet (og på proceslinjen) lidt for små. Hvordan kan jeg
> gøre dem større? (Jeg bruger XP).

Højreklik på skrivebordet og vælg Properties > Appearance > Advanced
og find Icon på listen. Stil dem til den størrelse du ønsker.

> PS
> Kan jeg "komme tilbage" igen, hvis instilingerne løber fra mig?
> Måske er der en nøgle i registreringsdatabasen, jeg kan gemme.

Stil dem tilbage til den størrelse de var inden du begyndte.
Du kan også gemme pågældende tema inden du ændrer på størrelsen af
ikonerne og så blot indlæse det gamle tema hvis du laver en fejl.
Temaer gemmes ved at klikke på Save As under fanebladet Themes.
(Standardplaceringen af temaer er mappen WINDOWS\Resources\Themes).

Madsen.

Fra : Steffen

Dato : 07-03-03 15:54

Tilsyneladende virker sådan en tema-fil ikke på størrelsen af skrivebordets
ikoner. Jeg gemte indstillingerne i en temafil, inden jeg ændrede
størrelsen, men når jeg så indlæser denne temafil, så beholder ikonerne
stadig deres nye størrelse.
Hvordan ændrer jeg størrelsen på ikonerne "Hurtig start" på proceslinjen?
Steffen

Fra : Madsen

Dato : 07-03-03 16:17

Steffen skrev:

> [...]
> inden jeg ændrede størrelsen, men når jeg så indlæser denne
> temafil, så beholder ikonerne stadig deres nye størrelse.

Det undrer mig lidt for det har jeg nu gjort mange gange da jeg
kører i forskellige skærmopløsninger og skriftstørrelser afhængig
af hvad jeg foretager mig på pc'en.
Jeg har f.eks. gemt et tema som passer til store skrifttyper og et
der passer til små og de har forskellige ikonstørrelser der skifter
afhængig af hvilket tema jeg indlæser. Hvorfor det ikke virker hos
dig skal jeg ikke kunne sige, men det må vel være forholdsvis let at
huske hvad standardindstillingen er. Hvis ikke så skriv det ned på
et stykke papir. :)

> Hvordan ændrer jeg størrelsen på ikonerne "Hurtig start" på
> proceslinjen?

<news:Xns9321B4B74E625.thomas@madsen.tdcadsl.dk> var en mulighed.

Madsen.

Fra : Steffen

Dato : 07-03-03 16:41

Det har jeg lige gjort.
Farver gemer den ganske rigtigt, som du siger, i temafilen, men ikke ikoners
størrelse og skrifttype samt lodret - og vandret placering. Min XP-version
er en home edition.
Steffen
PS Ved du tilfældigvis, hvordan jeg ændrer størrelsen på ikonerne "Hurtig
start" på proceslinjen?

Fra : Edmund

Dato : 08-03-03 01:51

Steffen wrote:
> [...]
> Min XP-version er en home edition.
> Steffen
> PS Ved du tilfældigvis, hvordan jeg ændrer størrelsen på ikonerne

Højreklik på proceslinjen og fjern hak i lås proceslinjen.
Højreklik på den lodrette streg til venstre for hurtigstart og vælg vis
=> store iconer

--
Mvh Edmund