MS Windows
briani 27239
Title bar text of the Internet Explorer
Fra : goofy

Dato : 02-03-03 13:52

Hej NG

Jeg har på nettet fundeten vejledning i "Want to know how to customize
the Title bar text of the Internet Explorer"

Her skal der ændres i en fil der hedder " gpedit.msc" men denne fil
findes ikke i XP

Er der nogen der ved hvad den hedder i XP, eller ved hvordan man ændrer
tille bar text?
På forhånd tak

Steen Vinbæk

Fra : Madsen

Dato : 02-03-03 14:12

goofy skrev:

> Her skal der ændres i en fil der hedder "gpedit.msc" men denne fil
> findes ikke i XP

Du skal ikke redigere i filen gpedic.msc. Gpedit.msc er et snapin
som hedder Gruppepolitik og vha. Gruppepolitik kan du så åbenbart
ændre titelinien på IE. Prøv at gå ned i Start > Kør og skrive
gpedit.msc.

En alternativ måde at ændre titelinien har jeg vist tidligere nævnt
her: <news:Xns9311BE190B7DE.thomas@madsen.tdcadsl.dk> eller hvis du
ikke længere har adgang til den på newsserveren så:
http://groups.google.com/groups?ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_umsgid=Xns9311BE190B7DE.thomas@madsen.tdcadsl.dk&lr=&as_scoring=d&hl=da

Madsen.

Fra : goofy

Dato : 02-03-03 14:17

Hej

> [...]
> som hedder Gruppepolitik og vha. Gruppepolitik kan du så åbenbart
> ændre titelinien på IE. Prøv at gå ned i Start > Kør og skrive

Undskyld. Det var en skrivefejl. Det er gpedit.msc jeg har prøvet og får
svaret at den ikke findes
Steen

Fra : Madsen

Dato : 02-03-03 14:39

goofy skrev:

> Undskyld. Det var en skrivefejl. Det er gpedit.msc jeg har prøvet
> og får svaret at den ikke findes

Den findes ikke på WinXP Home hvis det er den version du sidder med.

Madsen.

Fra : goofy

Dato : 02-03-03 15:55

Hej
> Den findes ikke på WinXP Home hvis det er den version du sidder med.
Det er det, hvad gør jeg så?

Steen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-03-03 16:08

"goofy" <nospam@oncable.dk> skrev :

>Det er det, hvad gør jeg så?

For at ændre titlen i IE, så skal du bare gå i regedit og lave en
streng, hvis ikke allerede findes.

Den skal ligge i
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main

Kald den Window Title, hvor du så skriver det ønskede.

Fra : goofy

Dato : 02-03-03 17:21

Hej Knud
> Den skal ligge i
> HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
>
> Kald den Window Title, hvor du så skriver det ønskede.
Jeg har nu lavet en strenværdi der hedder Window Title, Type står der
Reg_SZ og under data det ønskede
Men det virker ikke
Hvad har jeg gjort forkert.
Jeg har prøvet at skrive Window Title med og uden underscore - men
ligemeget hjalp det.
Der er genstartet mellem hvert forsøg

Steen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-03-03 17:39

"goofy" <nospam@oncable.dk> skrev :

>Jeg har prøvet at skrive Window Title med og uden underscore - men
>ligemeget hjalp det.

Se evt.
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/images/title.png

Fra : goofy

Dato : 02-03-03 18:55

Hej Igen
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/images/title.png
Jeg prøvede igen, og nu virker det Tusind tak
Må jeg starte en nyt spørgsmål.
Når jeg højreklikker på " start" og derefter på Stifinder, starter den
op et jeg jeg ikke ønsker. Jeg vil gerne have det kun viser drevene der
ligger på copputeren.
Jeg har prøvet " mappeindstillinger" det virker fint på alle mapperne
men ikke her i " stifinder "
Hvad skal jeg gøre for at ændre dette ?

På forhånd tak

Fra : Madsen

Dato : 02-03-03 16:02

goofy skrev:

> Det er det, hvad gør jeg så?

Læser: <news:Xns9332907D75CC8.thomas@madsen.tdcadsl.dk>

Madsen.

Fra : Martin K

Dato : 02-03-03 16:57

goofy wrote:
> Er der nogen der ved hvad den hedder i XP, eller ved hvordan man
> ændrer tille bar text?

Hvorfor skal man i det hele taget ændre teksten...

--
Martin K

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-03-03 17:12

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev :

>Hvorfor skal man i det hele taget ændre teksten...

Fordi man synes det er sjovt.
Fordi man har installeret fra en eller anden cd og der er
tilføjet noget man ikke bryder sig om, Leveret af Tiscali f.eks.

Fra : Martin K

Dato : 02-03-03 17:29

Knud Gert Ellentoft wrote:
> Fordi man synes det er sjovt.
> Fordi man har installeret fra en eller anden cd og der er
> tilføjet noget man ikke bryder sig om, Leveret af Tiscali f.eks.

Ja ok... men hvorfor ikke bare opdatere sin browser via
windowsupdate.microsoft.com? Så slipper man for alt det bøvl

--
Martin K

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-03-03 17:57

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev :

>Ja ok... men hvorfor ikke bare opdatere sin browser via
>windowsupdate.microsoft.com? Så slipper man for alt det bøvl

Vil ikke fjerne Window Title, hvis den er der.

Hvis man har et modem, så er det en langsom affære.