MS Windows
briani 27239
disk write caching is disabled
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-02-03 21:48

Hej NG.

Jeg har lige prøvet programmet Bootvis og under disk I/0 står der " warning!
disk write caching is disabled" Hvad betyder det ?

Mvh Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 22-02-03 01:04

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
" warning!
> disk write caching is disabled" Hvad betyder det ?

Hej
Du kan aktivere disk drive caching i Enhedshåndteringen. Under
Diskdrev finder du harddisken, højreklik, gå til fanen Politikker,
og sæt flueben i "Aktiver cachelagring... "

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 22-02-03 15:41

> [...]
> Johnny Nielsen
> http://www.wintip.dk/
> Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hej
Jeg har 4 harddiske sat til 2 af dem er der sat flueben i "Aktiver
cachelagring" de 2 andre kan jeg læse hvad der står men skriften er nedtonet
hvorfor?
Jeg køre med windows xp home.

Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 22-02-03 16:52

> [...]
> Jeg har 4 harddiske sat til 2 af dem er der sat flueben i "Aktiver
> cachelagring" de 2 andre kan jeg læse hvad der står men skriften

Det kan skyldes flere ting. Det kan være fordi diskene sidder på en
Promise controller (driver årsag ?). Måske opfattes de som flytbare
medier, hvor skrive cacheen kan medføre tab af data.
Måske kan du få noget ud af at kigge i denne tråd:
http://makeashorterlink.com/?Q2C026093
Hvis ellers systemet virker, er der nok ikke grund til at gøre det
store nummer ud af det. Det er mig bekendt ikke bare sådan lige at
ændre drivere på Promise controllere.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 22-02-03 17:40

> [...]
> Johnny Nielsen
> http://www.wintip.dk/
> Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hej igen

Ja de sider på en Promise controllere, og ja jeg kan ikke sådan lige ændre
driveren den er ikke "Ikke signeret digitalt" af microsoft jeg ved ikke hvor
meget det betyder det kan være der er en der ved det ?

Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-02-03 22:27

Selvfølgelig kan du det. Det er jo bare at downloade en nyere.
Forudsætter selvfølgelig at der er en nyere.

Fra : Kim Nielsen

Dato : 22-02-03 02:55

> [...]
warning!
> disk write caching is disabled" Hvad betyder det ?

# Advarsel disk skrivning er slået fra"

Det betyder som nævntt før " Advarsel disk skrivning er slået fra"

Totalt lige gyldigt, med mindre du skriver konstant til hardisken - og
mere en person det OS og den slags filer.

Det havde været smart om du havde skrevet hvad du bruger og pc - jeg
har antaget det det dårligest - win 9x.

Fra : Thore Sorensen

Dato : 22-02-03 12:30

On Sat, 22 Feb 2003 02:55:25 +0100, "Kim Nielsen" <please@nospam.dk>
wrote:

>Totalt lige gyldigt, med mindre du skriver konstant til hardisken - og
>mere en person det OS og den slags filer.

Kan du ikke lige klippe dette ud?
Fatter simpelthen ikke hvad du skriver...

--
Med venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952

Croma 2.0ie 1993