MS Windows
briani 27239
Min Win XP Pro dk kan ikke lide eMule!?
Fra : Anonymous

Dato : 21-02-03 20:57

Win XP Pro viser 'Low ID' på 1234 til 123456.

Jeg har en 'stand alone' maskine, hvor jeg let kan udskifte HDD, da de
sidder i skuffer. En HDD med Win98se og en HD med Win XP Pro.

Amd 1800x
528Mb Ram
IP = Cybercity
256/128 forbindelse via en Cisco Router 677
Netkort Noname 10/100Mb

Emule uanset version:

Anvender jeg Win98se får jeg et ID på 123456789. Bruger jeg derimod
Win XP Pro falder ID til 1234 til 123456.

Routeren er opsat med Tcp 4661 og 4662, samt Udp 4665 åbne.
Jeg her forsøgt med Zonealarm afinstalleret, men uden at dette gjorde nogen
forskel.

I Win XP Pro har jeg deaktiveret Firewall.

En test på min IP viser at der ikke kan skabes kontakt. Der svares, at det
muligvis kan skyldes en 'Stelth' firewall??

Fejlen må altså ligge i, at jeg ikke har forstået at sætte Win XP Pro
korrekt op.

Sidder der en i gruppen, der har fået løst et tilsvarende problem, så hører
jeg meget
gerne et par tips til en løsning.

TIA

Solo

Fra : minibyb

Dato : 22-02-03 01:48

jeg kører med cybercity's router også og jeg har præcis samme problem!! jeg
har åbnet port 4660 til og med 4662 tcp og port 80 og 4665 udp!