MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
en gang for alle...?
Fra : Rune Thougaard

Dato : 20-02-03 14:29

Er det muligt at man en gang for alle kan sætte alle sine mapper som man vil
have dem..! f.eks. så alle mapper og filer bliver vist som en af disse.?
"store ikoner, ikoner med filoplysning, ikoner, oversigt, detalier"
(med WinXP)

mvh. Rune Thougaard

Fra : Madsen

Dato : 20-02-03 14:39

Rune Thougaard skrev:

> [...]
> som man vil have dem..! f.eks. så alle mapper og filer bliver vist
> som en af disse.? "store ikoner, ikoner med filoplysning, ikoner,

Man _burde_ kunne gøre det ved at stille en mappe som man gerne vil
have at alle mapperne skal se ud og så derefter gå op i Tools >
Folder Options > View og klikke på 'Apply to all Folders', men min
WinXP (Pro SP1 UK) glemmer det med jævne mellemrum.
Efter min mening så er det en af de værste bugs i WinXP. Har ikke
oplevet det på tidligere versioner af Windows.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 20-02-03 14:58

On Thu, 20 Feb 2003 14:39:12 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Folder Options > View og klikke på 'Apply to all Folders', men min
>WinXP (Pro SP1 UK) glemmer det med jævne mellemrum.
>Efter min mening så er det en af de værste bugs i WinXP.

Det har jeg ikke oplevet én eneste gang (xp home dk).

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : ha

Dato : 20-02-03 15:14

Helt enig, utroligt det ikke er rettet endnu.

> Det har jeg ikke oplevet én eneste gang (xp home dk).

Oplever det jævnligt i XP Home DK, men jeg kører også med
forskelligt udseende mapper. F.eks. ønsker jeg at kontrolpanelet
viser ikoner, medens mapper i stifinder viser oversigt.
Det er altid kontrolpanelet den er gal med. Der vises som regel
kun oversigt, uanset visniongen er ændret til ikoner.

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 20-02-03 15:17

Peter Loumann skrev:

> Det har jeg ikke oplevet én eneste gang (xp home dk).

Jeg har oplevet det på både WinXP Pro DK, WinXP Pro UK og WinXP Pro
UK SP1. Alle tre har været nye installationer på en tom harddisk,
så det er ikke fordi at der ligger snavs tilbage fra en tidligere
installation.

Problemet er ikke så udpræget på min nuværende installation, men
det sker stadig at WinXP glemmer hvordan jeg gerne vil have vist
filerne i en mappe. (Ofte vælger den Tiles eller Thumbnails selvom
jeg har bedt om Icons).

Desuden kan den også finde på at glemme størrelsen på mapperne og
hvor på skærmen de skal vises. Det har jeg heller aldrig oplevet i

Fra : Rune Thougaard

Dato : 20-02-03 16:25

Ok hvad er det jeg skal gøre for at det virker... når jeg har
WinXP pro. DK

eller kunne det ikke lade sig gøre..?

mvh. Rune Thougaard

Fra : Pico

Dato : 20-02-03 17:45

Rune Thougaard wrote:
> Ok hvad er det jeg skal gøre for at det virker... når jeg har
> WinXP pro. DK
>
> eller kunne det ikke lade sig gøre..?
>
> mvh. Rune Thougaard
Madsen har da skrevet det til dig. Se nedestående.

Pico

Fra : Pico

Dato : 20-02-03 17:49

Madsen wrote:

> [...]
>
> Desuden kan den også finde på at glemme størrelsen på mapperne og
> hvor på skærmen de skal vises. Det har jeg heller aldrig oplevet i

Jeg har lagt mærke til at det som regel er når der er tilføjet nye mappere/filer
til den mappe man åbner. Jeg har "alt" til at stå som detaljer, men en eller to
gange på en aften viser den så store, altid store, ikoner. Det er ikke så slemt
men mærkelig nok at den ikke kan huske det, Win XP SP1 DK.
Pico

Fra : Madsen

Dato : 20-02-03 15:27

ha skrev:

> Oplever det jævnligt i XP Home DK, men jeg kører også med
> forskelligt udseende mapper.

Det ville jeg også foretrække, men har opgivet det, for så går det
først i kage. På Win2000 har jeg stillet Stifinder til at vise alle
mapperne i detaljeret visning for det er det jeg foretrækker at
Stifinder viser. Alle andre mappe, altså hvis jeg f.eks. åbner Denne
Computer, Kontrolpanel, C-drevet via Denne Computer osv. bliver vist
som ikoner og det har Win2000 ingen problemer med at holde styr på.
(Win98 havde forøvrigt heller ikke). Det har WinXP derimod, så her
har jeg valgt at stille det hele til ikoner og Stifinder inklusive.
Alligevel kan den finde på at åbne en mappe hvor visningen er Tiles
eller Thumbnails.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 20-02-03 18:09

Pico skrev:

> Jeg har lagt mærke til at det som regel er når der er tilføjet nye
> mappere/filer til den mappe man åbner.

Det kan egentlig godt være at det er årsagen. Det har jeg ikke
bemærket tidligere, men det er muligt for den mappe som hyppigst
skifter udseende her er en mappe som ofte får tilføjet nye filer
og mapper.

Madsen.