MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Virtuelle hukommelse?
Fra : GRMM

Dato : 18-02-03 08:14

Hejsa....

Hver gang jeg slukker min computer, kommer der en fejl om at min Virtuelle
hukommelse er for lille.
Hvad er den Virtuelle hukommelse helt præsis, og hvad skal den stå på. Har
prøvet at forhøje den lidt, men det hjalp ikke. Skal i vide mere for at
kunne give mig et svar?

Min computer er også blevet frygtelig langsom når jeg åbner programmer og
surfer rundt på nettet - ved ikke om det har en sammenhæng?

Mvh
Gossa

Fra : Gevaldi

Dato : 18-02-03 08:18

GRMM skrev:

> [...]
> Hvad er den Virtuelle hukommelse helt præsis, og hvad skal den stå
> på. Har prøvet at forhøje den lidt, men det hjalp ikke. Skal i vide

Ja, det ville være ønskeligt om du lige ville
fortælle hvilket OS.

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Indlæg som sendes til Ng via kandu.dk besvares ikke.

Fra : GRMM

Dato : 18-02-03 16:01

> Ja, det ville være ønskeligt om du lige ville
> fortælle hvilket OS.

Åh ja, det glemte jeg. Jeg køre Windows XP.

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 18-02-03 17:11

> "GRMM" skrev
> Åh ja, det glemte jeg. Jeg køre Windows XP.

Du kan jo tumle lidt med at sætte den op.!!
ryde op på din hdd, og defragmentere, men
den rigtige løsning vil være mere ram.! §

Mvh
/Flemming

Fra : BJ.DK

Dato : 20-02-03 11:19

"Flemming Jacobsen" <f.jacobsen@-REMOVE-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan jo tumle lidt med at sætte den op.!!
> ryde op på din hdd, og defragmentere, men
> den rigtige løsning vil være mere ram.! §

Virtuel hukommelse - det er da bare et andet ord for swab-fil, ikke?

Du skal ændre størrelsen på swab-filen. Jeg ved ikke med XP, men i w98 er
det under "Egenskaber for denne computer - Fanebladet Ydeevne - Knappen
Virtuel Hukommelse." Man plejer vist nok at sige, at den skal være på 2½ *
Ram-størrelsen.

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 20-02-03 11:39

"BJ.DK" wrote:

> "Flemming Jacobsen" <f.jacobsen@-REMOVE-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Virtuel hukommelse - det er da bare et andet ord for swab-fil, ikke?

Jo. Swapfil, pagefil, sidefil.....

> [...]
> Virtuel Hukommelse." Man plejer vist nok at sige, at den skal være på 2½ *

I XP.
Højreklik på Denne Computer og vælg Advanced og Settings (Performance).
Klik så Set og vælg så igen Advanced.

Der kan du ændre i størelsen af din Virtuelle Hukommelse.
XP sætter automatisk din pagefile til 1½ x RAM, men du kan sætte den til
hvad du vil. Vær blot opmærksom på, at XP går ned, hvis den løber tør
for RAM.

Regn med at XP tager ca. 100 Mb RAM til sig selv. Dertil kommer evt.
programmer, som startes automatisk.

Hvis du har mulighed for at lægge din pagefil på en anden fysisk disk
(ikke en anden partition på den samme disk), kan du opnå en vis
performance-forbedring.

Venligst
Flemming

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-02-03 15:15

<pedant> Nej, Swap fil er et andet ord for Virtuel hukommelse ikke
modsat </pedant>.