MS Windows
briani 27239
Mine iconer er ændret!!!
Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 13-02-03 01:14

Et eller andet (gisp) har ændret iconet associeret med doc-filer (og nogle
andre). Nogle ideer til hvordan det har kunnet ske og hvordan jeg ændrer det
tilbage igen.

Tak fra Lars

Fra : Madsen

Dato : 13-02-03 01:27

Lars Holm Thomsen skrev:

> Et eller andet (gisp) har ændret iconet associeret med doc-filer
> (og nogle andre). Nogle ideer til hvordan det har kunnet ske og
> hvordan jeg ændrer det tilbage igen.

TweakUI. Hvor, hvad og hvordan afhænger af styresystem.

Madsen.

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 13-02-03 08:29

Win98 - doc- og txt-filer. Efter genstart er alt normalt - men hvor længe!

Hej fra Lars

Fra : Madsen

Dato : 13-02-03 13:15

Lars Holm Thomsen skrev:

> Win98 - doc- og txt-filer. Efter genstart er alt normalt - men
> hvor længe!

Ja, det er jo så lige det. Jeg havde samme problem i perioder da
jeg kørte Win98. Problemet opstår ofte når Win98 skal holde styr
på mange forskellige typer ikoner og det kommer jo før eller siden
efterhånden som man får installeret forskellige programmer.

Prøv at hente TweakUI her:
<http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/PowerToys/Networking/NTTweakUI.asp>
(To install the file, right click the .INF file and click Install).

Når det er installeret så kan det startes inde fra Kontrolpanelet.
Inde under fanebladet Repair kan du så prøve 'Rebuild Icons'.

Hvis det sker meget ofte, så kan det hjælpe at hæve ikon-cachen,
men prøv lige TweakUI først.

Madsen.

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 14-02-03 00:22

Flere underlige ting: udover Mange crash'es: Har haft oplevelsen af, at
muse-markøren har "bevæget sig selv". I IE6: "Pil-ned"-ikonet ved siden af
"tilbage"-knappen er pludselig udskiftet med et 8-tal (og knappen virker
ikke). Flere andre knapper i IE6 har også skiftet tekst.

Jeg har kun modem-forb. til internettet, så det er vel ikke sandsynligt, at
jeg har (haft) besøg af en hacker?

Jeg opdaterer dagligt virusscanneren (Sophos), har opdateret Zonealarm og
ad-aware - ingen af disse har fundet noget usædvanligt!

Er det Harry Potter, som har flyttet ind?

Nogle ideer?

Hej fra Lars

Fra : Martin Wiboe

Dato : 14-02-03 13:41

Hvis det er en gammel installation, og du oplever mange problemer, ville jeg
først tage backup, så geninstallere Windows. Hvis det ikke virker, ville jeg
formatere harddisken.

/Martin