MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP installation
Fra : Daniel Nielsen

Dato : 09-02-03 07:32

Hej!

Efter en del år med forskellige *nix systemer, har jeg besluttet at
dual-boot'e med XP pro (den var gratis! ære være MSDNAA).

MEN! jeg kan ikke installere skidtet! Jeg har en 10 GB fri plads på
primær master, og jeg be'r XP oprette en partition og formatere til
NTFS. Det går også fint, den opretter listen med filer der skal
kopieres, den kopiere filerne, og vil reboot'e. Her dør den så efter
reboot med fejlen: Unable to load operating system. Lidt googling rundt
fortæller mig at det ikke er XP, men bios'en der snakker.

Her er det så jeg booter med min linux rescue disk og er glad for at
det i det mindste virker!

Nogen der kan fortælle mig hvudden FA'EN man får XP til at boot'e?

/Daniel

--
There are no great men, only great challenges that ordinary men are forced
by circumstances to meet.

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 10-02-03 13:07

Jeg fandt selv ud af det. Det viser sig at bios'en på mit
bundkort har mulighed for at opsætte "disk access mode", og auto var
ikke godt nok. Den skulle stå på LBA før det virkede.

<rant>
Jeg troede M$ produkter var i-åh-så-brugervenlige, jeg gad godt se hr
og fru jensen løse den her selv! Godt jeg havde min linux til at
fortælle mig at bios'en returnerede to forsk. størrelser på disken!
</rant>

/Daniel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-02-03 15:00

Jeg vil vædde på at det ikke er MS der har lavet din BIOS så hvordan
du kan komme til den konklusion at de skulle have noget med det at
gøre at din BIOS ikke virker ordentligt ved jeg ikke.

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 10-02-03 16:59

On 10/02-03 14.59, Jens Peter Karlsen wrote:
> Jeg vil vædde på at det ikke er MS der har lavet din BIOS så hvordan
> du kan komme til den konklusion at de skulle have noget med det at
> gøre at din BIOS ikke virker ordentligt ved jeg ikke.

<snip>

Jeg skal nok forsøge at svare på det jeg tror du mener.

Microsoft gøre meget for at windows skal være brugervenligt og for
alle. Det der undrer mig er bare at Linux fint kan finde ud af det, mens
XP ikke kan... Og XP skulle i følge microsoft være smart.

Og _hvis_ nu det skete for en ikke-bios-og-linux-og-alt-muligt-kyndig,
ville vedkommende have store problemer.

/Daniel