MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
format
Fra : Jorgen

Dato : 08-02-03 10:06

Jeg har en barbær computer med Windows Me,
som jeg er blevet træt af, jeg vil installere Win 98 se.
jeg ikke kan få formateret min harddisk,
den er del i to, C og D,
D har jeg formateret men C prøver den at gendanne allokeringsenhed hele tide
og der er nu gået en halv time hvor allokeringsenhed skifter f.eks står der
620.299.
skifter så til 620.304.
det skulle ellers ikke tage så lang tid at formater en harddisk, C er
4.178.64 MB
hvad skal jeg gøre ?
JB

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 08-02-03 11:01

On Sat, 8 Feb 2003 10:06:29 +0100, "Jorgen"
<j.bodholdt@post12.tele.dk> wrote:

> [...]
>620.299.
>skifter så til 620.304.
>det skulle ellers ikke tage så lang tid at formater en harddisk, C er
prøvat slette c: partitionen.
reboot.
opret c partitionen igen.
formater c:
Hjælper dette ikke, så prøv med en low level formatering af hele
disken.

Hvis den stadig er syg, er der nok bud efter en ny disk.
/Hans

Fra : Jorgen

Dato : 08-02-03 11:30

hvordan low level formatering man hele disken.

Harddisken er ellers ikke syg jeg vil bare have
Win 98 se i stedet for Windows ME

JB

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 09-02-03 22:50

On Sat, 8 Feb 2003 11:30:23 +0100, "Jorgen"
<j.bodholdt@post12.tele.dk> wrote:

>hvordan low level formatering man hele disken.
Lowlevel formatering er sidste udvej.
Har du prøvet:
at slette c: partitionen.
reboot.
opret c partitionen igen. Husk evt. "fdisk /mbr"
reboot
formater c:
??
Kom den og brokkede sig over alokeringsfejl ?
Hvis ja, så plejer jeg at kasserer (byttes hvis garanti) harddisken,
min kollega finder en gammel PC hvor der kan low level formateres fra
BIOS, og nogen gange lykkedes det og andre gange ikke.
/Hans

Fra : Pico

Dato : 08-02-03 19:59

Jorgen wrote:
> [...]
> D har jeg formateret men C prøver den at gendanne allokeringsenhed
> hele tide og der er nu gået en halv time hvor allokeringsenhed

Jeg har været ude for vistnok 2 diske der lavede det samme, den ene
var kaput, den anden fik det fint efter en Fdisk, så prøv det.
Pico

Fra : Jorgen

Dato : 09-02-03 22:34

Hej
Der er ikke noget i gal med min harddisk, jeg vil bare
have skiftet til Win98se.
Det er en Compaq Presario barbær, med Win ME
med kun 1 harddisk, som er del i to C: og D:.
og hvis man vil gen installer skal man bruge den
Recovery CD som fulgte med.
Når jeg prøver at installer Win 98 se, fra min CD
for jeg følgende besked.
-Programmet er ikke kompatibelt med denne
version af Windows.......
Denne cd-rom er fra en ældre version af Windows, end du
benytter nu. .......................
Jeg skal slette Win Me først, med den er på samme harddisk som er del
i to, C og D, D er SYSTEM_SAV (D:)
Jeg kan godt fortater D men ikke C
Kan man installer en Dos 6,2 og formatet det hele eller hvad ?

Jørgen

Fra : Pico

Dato : 09-02-03 22:52

Jorgen wrote:
> [...]
> i to, C og D, D er SYSTEM_SAV (D:)
> Jeg kan godt fortater D men ikke C
> Kan man installer en Dos 6,2 og formatet det hele eller hvad ?

Så må du formatere fra en bootdiskette. Det letteste er nok at hente en
fra www.bootdisk.com her klikker du på det første link.
DOS - Windows 9X/NT4/2000/XP Excellent Bootdisks
og så får du nogle valgmuligheder. Vælg en af dem til Win 98. Når
du har disketten klar skal du lige kontrolere at Format.com er på den.
Ellers må du finde den i din windovs og kopiere den til disketten.
Du booter så fra disketten siger ja til at starte med CD drivere,
kontrolere at de virker til dit CD drev. Gør de det skriver du i a promten
Format C: og følger anvisningen.
Pico