MS Windows
briani 27239
hvad er anbefalede systemkrav til win2000?
Fra : Jesper Fjølner

Dato : 04-02-03 19:16

hvilken maskine skal man have for at det er værd at skifte til win2000?
Kan jeg køre den tilfresstillende på en 500mhz med 360 ram?
Jeg ved at de officielle systemkrav er lavere, men de er jo også sat så den
kun lige akkurat kan slæbe sig afsted.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-02-03 19:24

"Jesper Fjølner" <jesperfjoelner@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan jeg køre den tilfresstillende på en 500mhz med 360 ram?
> Jeg ved at de officielle systemkrav er lavere, men de er jo også sat så

De officielle krav er 133 MHz, 128 MB ram, 2 GB harddisk (lidt større hvis
du vil køre FAT).

Men jo du kan godt bruge en 500 MHz maskine. Det kan sagtens køre. Men
ønsker du performance er W98 en bedre løsning med mindre du skal bruge nogle
af de ting W2k tilbyder fx NTFS diske.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : jens

Dato : 04-02-03 19:58

> [...]
> Kan jeg køre den tilfresstillende på en 500mhz med 360 ram?
> Jeg ved at de officielle systemkrav er lavere, men de er jo også sat så

Sagtens........

mvh Jens

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 04-02-03 20:53

> Kan jeg køre den tilfresstillende på en 500mhz med 360 ram?
> Jeg ved at de officielle systemkrav er lavere, men de er jo også sat så
den
> kun lige akkurat kan slæbe sig afsted.

Jeg har kørt hurtigt og og smidigt med 550 MHz og 192 MB ram
og det var såmænd ikke bare kontorprogrammer men også div. spil.
så med dine 360 MB får du ingen problemer.
Der findes beskrivelser af hvordan man kan slå visse servicer fra i windows
2000 så man ikke bruger unødige kræfter på noget man ikke har brug for.
Se her: http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=2437

Hilsen fra Jesper

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-02-03 20:54

In dk.edb.system.ms-windows, Jesper Fjølner <jesperfjoelner@hotmail.com>
says...
> hvilken maskine skal man have for at det er værd at skifte til win2000?
> Kan jeg køre den tilfresstillende på en 500mhz med 360 ram?

Jeg har PII-400 og 256 MB RAM. Har brugt det på en Dual-PPro-200 med 96
MB RAM uden problemer.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-02-03 23:12

Jesper Fjølner wrote:
> hvilken maskine skal man have for at det er værd at skifte til
> win2000? Kan jeg køre den tilfresstillende på en 500mhz med
> 360 ram?

På mine forældres PII 266MHz kører Windows 2000 perfekt,
den har kørt i lang tid med 192MB RAM, men er nu er den
opgraderet til 256MB.

/Mikael

Fra : Jørgen Altmann

Dato : 05-02-03 08:36

On Tue, 4 Feb 2003 19:15:35 +0100, "Jesper Fjølner"
<jesperfjoelner@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Kan jeg køre den tilfresstillende på en 500mhz med 360 ram?
>Jeg ved at de officielle systemkrav er lavere, men de er jo også sat så den

Hej

For lige at "sænke" standarden. Har kørt Win2K på en P233MMX med 96MB
RAM. Max oppetid 48 døgn. Demn blev brugt som FTP-server med
belastning i døgndrift, almindelig surfing og div spil.
Idag har jeg en P200MMX med 96MB RAM og WinXP Pro som internetgateway.
Kører fint. Så hvis man trimmer sin installation kan man opnå meget.

Hilsen Jørgen Altmann.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-02-03 16:06

"Jørgen Altmann" <altmann@strandgaard-lund.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Idag har jeg en P200MMX med 96MB RAM og WinXP Pro som internetgateway.
> Kører fint. Så hvis man trimmer sin installation kan man opnå meget.

Den kan jeg faktisk godt slå!

Jeg har en PentiumMMX 200 MHz med 64 MB ram og den kører W2k Server (120
dages licens)

Men den er ca 10 min om at starte op!

Minimums kravet er 128 MB ram, men det går altså an at køre med det halve!
Men efter SP3 blev den ca 5 min om at starte op og efter den blev promotet
til Domain Controller er den 10-15 min om at starte op - hvis den ellers
gider det. Og software på den - nej det går ikke.

Desværre kan den ikke opgraderes med mere ram for ellers kunne den få det.
I stedet vil jeg ved lejlighed skifte bundkortet til et K6-2/400 MHz

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : jens

Dato : 06-02-03 16:58

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:3e412844$0$71650$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Jesper Fjølner

Dato : 07-02-03 18:41

Det kørende nu fremragende på min maskine. Tak for svarene.