MS Windows
briani 27239
Konvertere til NTFS
Fra : Heinz

Dato : 03-02-03 18:19

Efter install af WinXP home ed har jeg opdaget at den har glemt at
konvertere mit D drev til NTFS.
Jeg har kigget lidt i Hjælp og support og der skrives der om at
man skal en tur ud i DOS for at gøre dette og skrive en masse
der lyder som volapyk for mig.
Nu hænger det sådan sammen at jeg er en komplet amatør når det drejer sig
om DOS, så findes der ikke en bedre løsning end det DOS stads for at
få NTFS på mit D drev også ?

Heinz

Fra : Jess Nygaard Pederse~

Dato : 03-02-03 18:37

In news:3wx%9.3077$gw5.178@news.get2net.dk,
Heinz typed:
> [...]
> Nu hænger det sådan sammen at jeg er en komplet amatør når det drejer
> sig om DOS, så findes der ikke en bedre løsning end det DOS stads for

Hej

Det umiddelbart nemmeste vil være at anvende den løsning som Windows Hjælp
giver, selv om det involverer noget "DOS stads", som du kalder det. Vælg
"Start - Kør" og skriv kommandoen:

"convert D: /fs:NTFS" (uden anførselstegnene).

Så bare følg vejledningen på skærmen, så skulle resten forløbe som en leg...

Hvis du absolut ikke vil anvende det "DOS stads", så skal du vist have fat i
et trejdeparts-program som f.eks. PartitionMagic.

Mvh. Jess

Fra : Heinz

Dato : 04-02-03 13:39

"Jess Nygaard Pedersen" <weshleyREMOVE@REMOVEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:b1m9a0$n33$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Hvis du absolut ikke vil anvende det "DOS stads", så skal du vist have fat
> et trejdeparts-program som f.eks. PartitionMagic.

Mange tak, jeg prøver.

Heinz

Fra : Heinz

Dato : 04-02-03 21:01

Hjælp

> leg...

> Mange tak, jeg prøver.
>
> Heinz

Halløj, det virkede.
Nu er begge drev NTFS.
Mange tak skal du have.

Heinz

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-02-03 18:42

"Heinz" <tomatoking@thebottle.com> skrev :

>Nu hænger det sådan sammen at jeg er en komplet amatør når det drejer sig
>om DOS, så findes der ikke en bedre løsning end det DOS stads for at
>få NTFS på mit D drev også ?

Der er ikke dos i en XP, så det bliver lidt svært

Gå i commandprompt, skriv convert/ ? og du får en fuld
vejledning.

Fra : KH

Dato : 04-02-03 17:14

> Der er ikke dos i en XP, så det bliver lidt svært
>
> Gå i commandprompt, skriv convert/ ? og du får en fuld
> vejledning.

Hejsa..

Det lyder jo temmelig nemt, men den spørger om et diskenhedsnavn.
Hvad er det?

Hilsen Klaus.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-02-03 17:39

"KH" <KH@mitdomain.com> skrev :

>Det lyder jo temmelig nemt, men den spørger om et diskenhedsnavn.

Det navn du har givet disken, højreklik på et drev i denne
computer og du kan se det.

Men jeg mener nu ikke det plejer at være nødvendigt.

Fra : Madsen

Dato : 04-02-03 17:31

KH skrev:

> Det lyder jo temmelig nemt, men den spørger om et diskenhedsnavn.
> Hvad er det?

Det navn disken nu engang har. Du kan se det inde i 'Denne Computer'
f.eks.

Madsen.

Fra : KH

Dato : 04-02-03 18:33

> Det navn disken nu engang har. Du kan se det inde i 'Denne Computer'
> f.eks.

:))
Thanx!

Men så kan jeg se, at jeg bliver nødt til at gøre det før XP starter.
Jeg anvender jo det samme drev, jeg skal have konverteret.
Men risikerer jeg at miste data eller filer, hvis jeg konverterer?

Mvh. Klaus.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-02-03 19:13

"KH" <KH@mitdomain.com> skrev :

>Men så kan jeg se, at jeg bliver nødt til at gøre det før XP starter.

Nej, du skriver det i en commandprompt og næste gang Windows
startes sker konverteringen.

>Men risikerer jeg at miste data eller filer, hvis jeg konverterer?

Nej, medmindre et uheld er ude.
Strømafbrydelse f.eks.

Fra : Madsen

Dato : 04-02-03 18:58

KH skrev:

> Men så kan jeg se, at jeg bliver nødt til at gøre det før XP starter.
> Jeg anvender jo det samme drev, jeg skal have konverteret.

Ja, men det vil XP selv sørge for. Når du har skrevet kommandoen og
trykker på Enter, så vil der stå at konverteringen vil blive foretaget
ved næste genstart inden Windows starter.

> Men risikerer jeg at miste data eller filer, hvis jeg konverterer?

Det har jeg aldrig oplevet og har heller ikke hørt om andre der har.

Madsen.