MS Windows
briani 27239
3 Spørgsmål
Fra : Thomas

Dato : 03-02-03 14:42

-Kan det lade sig gør at windows åbner alle vinduer i maksimeret tilstand?
feks. explore, express osv.

-Hvad gør i ved windows xp pro efter en ny inst.? Jeg mener tweak's og
hukommelses-styring og lignende. Findes der et godt program til den slags?
Jeg bruger pc'en til alt (spil, internet osv.)

-Forleden omformaterede jeg system-hardisken (c:), da windows var blevet
uendelig langsom til at lukke ned (2-3 min, mod normalt 10-15 sek). Det
virkede lige indtil jeg begyndte at inst. drivere og opdatere windows. Jeg
mener det skete efter jeg havde kørt windows-update. Er der nogen der har
været ude for noget lignende?

Mit system:
ESC K7S5A med nyeste bios
AMD XP1600+
512MB 2100 DDR-Ram
Palit Daytona TI-4200 128MB m. nyeste Detonator
Sound Blaster Live player 1024 m. nyeste driver (creative)
IBM-GXP75 45GB
Plextor-brænder
Pioneer dvd
Cd-rom

Hilsen
ThomasT

Fra : Peter

Dato : 03-02-03 15:02

"Thomas" <thth@teliamail.dkFJERNDETTE> wrote in message
: -Kan det lade sig gør at windows åbner alle vinduer i maksimeret tilstand?
: feks. explore, express osv.

Jeg skulle mene at hvis du maksimere et vindue og derefer vælger Folder
Options -> View og derefter trykker på Apply to All Folders

: -Hvad gør i ved windows xp pro efter en ny inst.? Jeg mener tweak's og
: hukommelses-styring og lignende. Findes der et godt program til den slags?
: Jeg bruger pc'en til alt (spil, internet osv.)

Jeg bruger udeluket O&O Software til det. Jeg har CleverCache installeret
samt Defrag - begge fra O&O Soft og de er geniale - køre dem desuden også på
min server og det er den godt tilfreds med.
Selvfølgelig ryger SP1 ind (den er slipstreamed) og derefter kommer StyleXP
efterfulgt af alle mine programmer. Desuden, hvis du ikke overkommer at gøre
alt dette hver gang, så lav et Ghost af dine harddiske

[...]

Sådan er det. Windows køre langsomt når alt er installeret. Det eneste du
kan gøre er at skifte til Windows 95 der altid er kvik i opstart,
systemkrævende programmer mm

Hilsen fra Peter

Fra : Thomas

Dato : 03-02-03 15:05

De tog jo ikke så lang tid før, det kom fra dag til dag, efter jeg havde
updatet e.lign.

ThomasT

Fra : Peter

Dato : 04-02-03 22:12

: De tog jo ikke så lang tid før, det kom fra dag til dag, efter jeg havde
: updatet e.lign.
:
Det er altid svært at hjælpe folk i sådanne situationer... jeg har ingen
kvalificerede bud =)

Hilsen fra Peter

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-02-03 15:07

Thomas wrote:
> [...]
> inst. drivere og opdatere windows. Jeg mener det skete efter
> jeg havde kørt windows-update. Er der nogen der har været ude

Har du et netkort, der ikke bruges ?

Så deaktiver kortet.......

Jan Vestergaard
Email: janNOSPAM@jve.dk Inet: http://www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Thomas

Dato : 03-02-03 15:12

Det var kun under win98, det hjalp, men det har jeg ikke.

Thomas

Fra : Leony

Dato : 03-02-03 15:27

"Thomas" <thth@teliamail.dkFJERNDETTE> skrev i en meddelelse

> -Kan det lade sig gør at windows åbner alle vinduer i maksimeret
> tilstand? feks. explore, express osv.

Højreklik på genvejen til programmet og vælg egenskaber. Næsten nederst
er der et punkt som hedder "Kør:", her vælger du maksimeret.
Hvis der er nogle vinduer som alligevel ikke åbner maksimeret, så træk
dem til den ønskede størrelse (du må ikke trykke på maksimer), når du
lukker vinduet skulle Windows gerne huske størrelsen til næste gang.

> -Hvad gør i ved windows xp pro efter en ny inst.? Jeg mener tweak's og
> hukommelses-styring og lignende. Findes der et godt program til den
> slags? Jeg bruger pc'en til alt (spil, internet osv.)

TweakUI klarer alle småtingene (fjerner pile fra genveje, reducerer
"ny-menuen" osv).
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

Så bliver den sat til klassisk Windows og så justeres den til bedste
ydelse (Windowstast + Pause/Break, faneblad avanceret, Ydeevne).

> [...]
> opdatere windows. Jeg mener det skete efter jeg havde kørt
> windows-update. Er der nogen der har været ude for noget lignende?

Det kan skyldes en service kaldet Nvidia driver helper:
http://www.activewin.com/winxp/tips/shutdown/1.shtml

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/