MS Windows
briani 27239
PATH
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 03-02-03 11:01

Hejsa

Hvad gør man når ens PATH er i stykker?

Hvis jeg åbner en kommandoprompt og skriver "path" får jeg noget der
starter med følgende:

PATH=%SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem;

Er det ikke meningen af %SystemRoot% skulle have været skiftet ud med
c:\windows? Hvis jeg skriver "echo %SystemRoot%" i en prompt vil den
gerne fortælle mig, hvad det er.

Mvh.
/Thomas

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-02-03 13:46

Thomas Lindgaard wrote:
> Hvad gør man når ens PATH er i stykker?

Formentlig geninstallerer Windows ?

> [...]
> ud med c:\windows? Hvis jeg skriver "echo %SystemRoot%" i en
> prompt vil den gerne fortælle mig, hvad det er.

Variablen %SystemRoot& skulle gerne indeholde c:\windows
så den kan finde det alligevel.

Men jeg har haft samme problem på min ene PC - og jeg "gad"
ikke lige geninstallere Windows, så jeg rettede min path til
at hedde c:\windows i stedet for %SystemRoot% - og så
virkede det igen.......

Det kan man gøre i Kontrolpanel -> System -> Miljøvariabler
(tror jeg at den hedder)

Jan Vestergaard
Email: jan@NOSPAMjve.dk Inet: www.jve.dk
Ved mail fjern NOSPAM - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 03-02-03 15:47

Jan Vestergaard wrote:

> Formentlig geninstallerer Windows ?

Hehe nej det er ikke løsningen - installationen er kun 2 dage gammel :)

> [...]
> virkede det igen.......
>
> Det kan man gøre i Kontrolpanel -> System -> Miljøvariabler

Jap det bliver måske osse løsningen her, hvis der ikke lige er en derude
med det magiske trick.

Mvh.
/Thomas