kryptering og store tal
Fra : James Willbour

Dato : 09-03-03 21:09

Jeg vil prøve at eksperimentere lidt med at implementere forskellige
krypteringsmetoder selv.
Jeg har en god bog der beskriver disse, men det er ikke fra en
programmeringsmæssigt synsvinkel... der står altså ikke hvordan man i
praksis laver beregninger med tal med ex 512 bits længde.

Jeg har tidligere lavet c++ objekter til at indkapsle store tal og så selv
lavet matematikken bag, men i simpel udgave. Findes der biblioteker (gerne
med source kode) et sted til dette?

Eller kan nogen her evt. anbefale et sted hvor man kan læse nærmere om
implementering af div matematiske funktioner på så store tal?

Fra : Robert Larsen

Dato : 10-03-03 15:30

James Willbour wrote:
> [...]
>
> Eller kan nogen her evt. anbefale et sted hvor man kan læse nærmere om
> implementering af div matematiske funktioner på så store tal?

Prøv denne her:
http://www.eskimo.com/~weidai/cryptlib.html

Cross platform og rimelig nem at gå til og selvfølgelig OpenSource.
Det har både bignum aritmetik og kryptografiske funktioner men hvis du
vil lege med selv at kode de kryptografiske funktioner kan du jo nøjes
med at bruge bignum klasserne.

Held og lykke med det.

Robert