C rutiner til at checke om man er indenfor~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-03-03 15:06

Hej NG.

Er der nogen af jer der kender nogle C rutiner til at checke om man er
indenfor et polygon med kendte koordinater ?
Eller hvor man kan finde freeware sourcekode til sådanne rutiner ?
Jeg har GPS koordinater til rådighed.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Morten F. Hansen

Dato : 06-03-03 16:27

> Er der nogen af jer der kender nogle C rutiner til at checke om man er
> indenfor et polygon med kendte koordinater ?

Snakker vi om en konveks polygon?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-03-03 08:44

"Morten F. Hansen" <info@127.0.0.1> wrote in message

> Snakker vi om en konveks polygon?

Med konveks menes der at vinklerne er allesammen mindre en 180° ?

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 07-03-03 10:47

Christian B. Andresen wrote:
> "Morten F. Hansen" <info@127.0.0.1> wrote in message

> Med konveks menes der at vinklerne er allesammen mindre en 180° ?

En polygon er konveks, hvis du hver gang to vælger to punkter P og Q
inde i polygonen, kan tegne linjestykket fra P til Q helt inde i
polygonen.

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-03-03 11:19

"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev:

>Med konveks menes der at vinklerne er allesammen mindre en 180° ?

Ja.

--
Bertel

Fra : Rasmus Kaae

Dato : 07-03-03 09:21

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
> indenfor et polygon med kendte koordinater ?
> Eller hvor man kan finde freeware sourcekode til sådanne rutiner ?

En søgning på google er altid en stor hjælp:

<http://www.acm.org/pubs/tog/editors/erich/ptinpoly/>

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-03-03 09:33

"Rasmus Kaae" <kaae@daimi.au.dk> wrote in message

> En søgning på google er altid en stor hjælp:
>
> <http://www.acm.org/pubs/tog/editors/erich/ptinpoly/>

Mange tak, det svære med Google er at finde på nogle søgeord.