VC++ SDI
Fra : Morten

Dato : 04-03-03 10:48

Hej.

Jeg sidder og arbejder på et SDI projekt i VC++ hvor jeg har lavet flere
views som man kan skifte imellem.
På hvert view kan der intastes nogle data som skal sendes ud på comporten.
Til at kommunikere med comporten har jeg lavet en klasse i en header fil,
problemet er at jeg ik kan finde ud af hvor i mit program jeg skal inkludere
den og oprette mit objekt, så alle views kan bruge det.

At oprette et objekt til hvert view er ikke en mulighed og objektet må af
flere grunde heller ikke blive nedlagt på noget tid i programmet.

/Morten

Fra : Troels Thomsen

Dato : 04-03-03 12:01

> problemet er at jeg ik kan finde ud af hvor i mit program jeg skal
inkludere
> den og oprette mit objekt, så alle views kan bruge det.

Måske kan du oprette objektet i dokumentet og så tilgå den med
GetDocument()->myObj.something ?

tpt

Fra : Rasmus Kaae

Dato : 04-03-03 12:29

Morten wrote:
> [...]
>
> At oprette et objekt til hvert view er ikke en mulighed og objektet må af
> flere grunde heller ikke blive nedlagt på noget tid i programmet.

Ideen bag MFC's GUI framework er at man som grundsten har et dokument
som *kan* have et eller flere views tilknyttet. Med denne tanke i
hovedet er det oplagt at du skal ligge dine informationer om comporten
m.m. ned i selve dokument-klassen og tilgå denne via dine omtalte views.

mvh, Rasmus.

Fra : Morten

Dato : 04-03-03 12:41

Jeps, det ved jeg, derfor havde jeg også allerede prøvet at inkludere header
filen i dokument klassen og lave objektet der(som Troels også foreslog), men
jeg får en masse ".....already defined in PROJEKTNAVN.obj" fejl når jeg
kompilerer?