Gl. bærbar m. W95
Fra : J W Nielsen

Dato : 11-03-03 12:42

Hej...
Jeg har subj. med et netkort isat.
Via min switch og router ville jeg meget gerne dele netværk med husets
øvrige PC'ere. Jeg _kan_ bare ikke få den til det... Hvordan sætter man
netværk op i W95 ???

Mvh
Jørgen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-03-03 15:54

J W Nielsen wrote:
> Jeg har subj. med et netkort isat. Via min switch og
> router ville jeg meget gerne dele netværk med husets
> øvrige PC'ere.
>Hvordan sætter man netværk op i W95?

Følgende er svaret jeg fik i en tråd om samme problem:'
http://shor.ter.dk/827498328

<citat start>
1)
Indtast den IP-adresse maskinen skal have eller
at automatisk hente IP-adresser, hvis DHCP er
slået til i routeren.

2)
Der skal ikke stå noget i WINS.

3)
Under DNS udfylder du med primær og sekundær
dns server, evt. din udbyders eller anden
(kører selv med TDC's 193.162.159.194 og
CC's 212.242.40.3).

4)
Under vært og domæne skal du blot indtaste noget
ligegyldigt (bruges kun når din maskine er host og
skal annoncere sig mod en DNS server)
<citat slut>

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : J W Nielsen

Dato : 11-03-03 17:30

Hej Michael...

Tak mange gange - det virker sør'me - og jeg kan endda komme på nettet !

Nu går jeg nok ud over dk.edb.netvaerk: Men næste spørgsmål har allerede
meldt sig...
På den lille bærbare ligger en Explorer 3,0 - og det er da godt nok -
bortset fra, at jeg ustandselig får fejlmeldinger på de forskellige sider
(javascript osv.)... Nu er der ikke noget CD-drev ligesom den er meget lille
(486/33/180Mb hd) så det kræver lidt "sparsommelighed"... Jeg ved ikke, hvad
du har gjort med din W95: Jeg fik en ide om, at lægge en alternativ browser
ind (Opera el.lign). De fylder jo ikke så meget og jeg kunne vel hente den
ned på min stationære og føre den via netværket over i den lille ? Har du
(elller andre) kommentarer til dette ???

Mvh
Jørgen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-03-03 18:12

J W Nielsen wrote:
> [...]
> jeg kunne vel hente den ned på min stationære og
> føre den via netværket over i den lille?
> Har du (elller andre) kommentarer til dette?

Lyder som en rigtig god idé og vælger du helt at
afinstallere Internet Explorer og evt. Outlook
Express på "den lille", så skulle den være en
smule hurtigere, da disse programmer tager mange
ressourcer.