WLAN: Behøver man overhovedet et Access Po~
Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 10-03-03 16:34

Hvis to pc'ere har WLAN kort, kan de så kommunikere som alm. netkort via et
twisted kabel?

Og kan de i så fald udnytte Internet Connection Sharing, hvis den ene har
alm netkort med i-net access?

Og hvor meget sikkerhed kan man egentlig få ud af det?

/Peter

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 10-03-03 17:00

On Mon, 10 Mar 2003 16:34:18 +0100, "Peter D. Jørgensen"
<pdj1974@hotKILLSPAMMERSmail.com> wrote:

>Hvis to pc'ere har WLAN kort, kan de så kommunikere som alm. netkort via et
>twisted kabel?

Hvis begge maskiner har et trådløst netkort kan netkortene sættes op som
værende seperate AP's og kan derved snakke med hinanden, ligesom når at
man forbinder 2 netkort med et krydset RJ45 kabel.
Flemming Jacobsen

Fra : Claus E Beyer

Dato : 10-03-03 20:22

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis begge maskiner har et trådløst netkort kan netkortene sættes op som
> værende seperate AP's og kan derved snakke med hinanden, ligesom når at
> man forbinder 2 netkort med et krydset RJ45 kabel.

Hos mig sættes begge netkort op i »AdHoc - Peer to Peer« mode. Den stationære
pc er forbundet til internettet via et ISDN-modem. På den bærbare kan jeg surfe
på nettet gennem de to trådløse netkort, dog kræves det at den stationære er
tændt for at kunne netsurfe med den bærbare.

Claus

Fra : Nick

Dato : 11-03-03 08:06

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> tændt for at kunne netsurfe med den bærbare.

Det er vigtigt at tjekke om netkortene rent faktisk også HAR den mulighed.

Der er desuden forskellige "standarder" for ad-hoc mode, som ikke er
indbyrdes kompatible.

/Nick

Fra : Claus E Beyer

Dato : 11-03-03 09:02

"Nick" <nick@SLETMIGskuden.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Det er vigtigt at tjekke om netkortene rent faktisk også HAR den mulighed.

> Der er desuden forskellige "standarder" for ad-hoc mode, som ikke er

Jeg har åbenbart bare været heldig, for jeg regnede med at det bare ville passe sammen,
og det gjorde det så heldigvis også. Jeg bruger et "Surecom Wireless LAN PCMCIA
Card" (DKK 600,-) til den bærbare og en "U.S.Robotics 11 Mbps Wireless USB
Adapter" (EUR 49,-) til den stationære pc.

Claus