Ethernet-trafiktæller til windows xp
Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 09-03-03 00:16

Hejsa,

vi er et par stykker, som er gået sammen om at dele en stofanet-forbindelse.
Signon sker automatisk ved boot af én af de tilsluttede pc'er vha. et
program, der hedder NiteLogger og det fungerer fint.

Problemet er, at vi ikke kan få NiteLoggers forbrugstæller til at virke
under XP og routeren ikke registrerer individuelt forbrug. Jeg har prøvet at
installeret packet-driverne på forskellig vis og også prøvet med nyeste
version af WinPCap-driverne uden held. Jeg har også prøvet forskellige andre
signon-programmer, men de fleste logger af når computeren slukkes hvilket
ikke er særligt hensigtsmæssigt i et flerbrugersetup.

Jeg søger derfor et program, der kan ligge i baggrunden og holde øje med
hvor meget trafik, der kommer igennem netkortet og skrive det i en logfil så
vi kan læse månedens forbrug. Da det ikke er alle herude, som har lige meget
forstand på edb skal det helst være så simpelt som muligt.

På forhånd tak for ethvert forslag.

--
mvh Kasper / Unlock Århus
www.unlockaarhus.dk

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 09-03-03 15:19

On Sun, 9 Mar 2003 00:15:44 +0100, "Kasper Vibe Grevsen"
<kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> wrote:

> [...]
>vi kan læse månedens forbrug. Da det ikke er alle herude, som har lige meget
>forstand på edb skal det helst være så simpelt som muligt.

Jeg har et program der kan gøre det, problemet er bare at det også måler
trafikken mellem 2 netkort, ergo at hvis der laves filoverførsler over
netvælrket at så måles denne trafik med i den samlede trafikmængde.
Flemming Jacobsen

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 09-03-03 20:20

Hej Flemming,

> Jeg har et program der kan gøre det, problemet er bare at det også måler
> trafikken mellem 2 netkort, ergo at hvis der laves filoverførsler over
> netvælrket at så måles denne trafik med i den samlede trafikmængde.

Hvad hedder det program? Vi har ikke p.t. kunnet få lokalnet op at køre -
muligvis nogle porte, der skal åbnes på routerens firewall? - så jeg tror
godt vi kan bruge det program, du har.

--
mvh Kasper

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 09-03-03 20:34

On Sun, 9 Mar 2003 20:19:41 +0100, "Kasper Vibe Grevsen"
> [...]

>muligvis nogle porte, der skal åbnes på routerens firewall? - så jeg tror

Det hedder Statnperf og kan hentes her:
http://www.soft4ever.com/StatnPerf/En/index.html

Og logsne ligger i en mappe kaldet logs som ligger i den mappe hvor at
man indstallerede programmet i.

Såfremt at der blive noget ballade med at læse loggen vil jeg gerne
hjælpe med det.
Flemming Jacobsen

Fra : Zulu

Dato : 09-03-03 22:35

Jeg vil anbefale DUmeter. Det kan hentes på www.dumeter.com

Zulu

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:ci5n6v474gpb8ujpd4mjj94u57jb8jt8t9@4ax.com...

> [...]
> man indstallerede programmet i.
>
> Såfremt at der blive noget ballade med at læse loggen vil jeg gerne

---