opsætning af lokalt netværk
Fra : lhs

Dato : 08-03-03 10:06

Hej

Jeg har lavet et lille lokalt netværk( på 5 maskiner) der har fungeret
udemærket med dynamiske ip adresser som et lillet lokaltnetværk med delte
printere, diske og mapper mv. nu er jeg igang med at udbygge dette lille
netværk som i et krydtfelt skal kobles via en switch/hub til en adsl router
med fast ip adresse.

Det er her jeg får problemer, jeg er ikke erfaren i netprotokoller og ip
adresser ( de har jo fungeret udemærket uden min indblanding indtil nu...
men nu opstår problemet, for når jeg sætter maskiner op ved hjælp af
windows guide til internet forbindelse er det kun den første (1.) computer
jeg kan koble på routeren - når jeg forsøger at koble de næste maskiner på
nettet kan de ikke finde forbindelsen - jeg er rimeligt sikker på at det er
en opsætnings fejl, så er der nogle der kan give mig en idiotsikker opskrift
på hvordan man liner sine maskiner op så de kan køre og dele forbidelsen
sammen - der skal dertil siges at dette kryds felt kun er et ud af ialt 8
krydsfelter der alle skal dele denne fælles router. Alle maskiner køre win
982ed og det primære mål er som sagt lige nu at få dem op at køre på
nettet..

Håber på god hjælp

MVH

Lars HS

Fra : SMBP

Dato : 08-03-03 14:18

Hej lhs

prøv en af guiderne på www.s-p.dk

Søren

Fra : lhs

Dato : 08-03-03 15:06

Hej

Jeg har prøvet:

> prøv en af guiderne på www.s-p.dk

men deres link til opsætning af adsl i netværk i win98 virker ikke

lars hs