D-limk 604 og websites ?
Fra : Jan Rysz

Dato : 05-03-03 00:01

Efter at have fået ovennævnte router, har jeg fået problemer med at komme
ind på bestemte websites, heriblandt lotto24.dk

Skal der åbnes en port i routeren eller er det fordi nogle websider skal
have direkte adgang til PC´ens IP-adresse ?? ( hvilket den jo havde før
routeren kom på )

Med venlig hilsen
Jan Rysz

Fra : Palle Jeppesen

Dato : 05-03-03 01:36

hej
jeg har selv lige købt en sådan router
og har lige prøvet lotto24.dk der er ingen problemer
min pc er både bag router og firewall

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 05-03-03 09:04

Du skriver, at din pc er "både bag router og firewall" kan du ikke lige give
en vejledning i hvorledes man konfigurerer firewallen i D-Link 604

Fra : Palle Jeppesen

Dato : 05-03-03 11:47

jeg bruger ikke firewallen i routeren jeg har en maskine der køre firewall
smootwall http://www.smoothwall.org/

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 05-03-03 18:12

Jeg har en ide´ om, at en hardware-firewall er bedre end en software - er
det ikke korrekt?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 05-03-03 21:23

JSH (9800) skrev Onsdag den 5. marts 2003 18:11 i dk.edb.netvaerk:

> Jeg har en ide´ om, at en hardware-firewall er bedre end en software - er
> det ikke korrekt?

Nej ikke ubetinget thivertifald.

En soft som køre på maskinen kan se hvilket program der forsøger at komme ud,
og derved kan den fange en orm, der forsøger at kontakte en central maskine,
en HW har ikke mulighed for at se hvilket program, der forsøger på det, og så
ser den normalt også kun på indgående trafik.

Ivar Madsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-03-03 21:53

In dk.edb.netvaerk, "JSH \(9800\)" <jstenbak@e-box.dk> <"JSH \(9800\)"
<jstenbak@e-box.dk>> says...
> Jeg har en ide´ om, at en hardware-firewall er bedre end en software - er
> det ikke korrekt?

Jo.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 05-03-03 23:19

Jesper G. Poulsen skrev Onsdag den 5. marts 2003 21:53 i dk.edb.netvaerk:

> Jo.

Må man udbede sig en begrundelse?

Ivar Madsen