mac adresse/linux/dk-tv
Fra : BumbleB

Dato : 03-03-03 21:36

Hej

Jeg har installeret linux på en maskine og vil gerne have min faste
ip-adresse fra dansk kabel tv, men de siger at linux sender dem en anden
mac-adresse en den jeg har givet dem og kan se med ifconfig...

Nogle forslag til hvordan jeg ser den som de modtager?

Mvh.
Mikkel

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 03-03-03 23:43

"BumbleB" <Bumble@loady.dk> writes:

> Nogle forslag til hvordan jeg ser den som de modtager?

Prøv med din lokale sniffer, fx tcpdump eller ethereal.

--
Jacob - www.bunk.cc
Cache miss - please take better aim next time

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 04-03-03 12:22

Du kan jo skrive ifconfig i din linux og se macadressen, det er den
macadresse også får...

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 04-03-03 12:40

"Peter Sepstrup" <sepstrup@privat.dk> writes:

> Du kan jo skrive ifconfig i din linux og se macadressen, det er den
> macadresse også får...

Ellers skriver de fleste dhcp-klienter sin mac-adresse ned i en
leasefil eller lign.

/Rasmus

Only wimps use tape backup: real men just upload their important stuff
on ftp, and let the rest of the world mirror it ;)
-- Linus Torvalds

Fra : BumbleB

Dato : 04-03-03 15:20

Hej

Tak for svarene :)
Det viste sig at det var deres ende der var noget galt med... jeg ringede
til dem igen i dag imens der var en tekniker på arbejde og så fik de det
fixet :)

Mvh.
Mikkel Hvid Johannesen