Tilslutning "undervejs"
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-03-03 21:34

Hejsa!

Jeg har en bærbar PC, som jeg ikke altid har tilsluttet til mit
lokalnet. Hvis jeg først tilslutter den nettet efter at have tændt
den, så har jeg ikke adgang til den under "Netværkssteder -> Lokalt
netværk" (fra andre maskiner). Maskinen kan fint koble på internettet
- men jeg kan altså tilgå maskinen via mit lokalnetværk.

Er der en smartere løsning på dette, end at skulle genstarte maskinen
hver gang? Jeg kører Win98 på den bærbare.

FUT: dk.edb.netvaerk

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
simlock.dk fejrer fødselsdag i marts, med tilbud til alle modtagere af
nyhedsbrevet - så tilmeld dig: http://www.simlock.dk/nyheder.php

NYHED: Nu også unlocking af Orange SPV!

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 02-03-03 21:44

> [...]
> netværk" (fra andre maskiner). Maskinen kan fint koble på internettet
> - men jeg kan altså tilgå maskinen via mit lokalnetværk.

Har du prøvet at søge efter maskinen fra de andre maskiner på lokal nettet?
Jeg er næsten sikker på at de finder den hvis du søger efter dens navn så
kan du finde den.

Mvh. Ulrich

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-03-03 23:49

Ulrich Sørensen skrev:

>Har du prøvet at søge efter maskinen fra de andre maskiner på lokal nettet?

Næh.

>Jeg er næsten sikker på at de finder den hvis du søger efter dens navn så
>kan du finde den.

Det må jeg lige prøve, næste gang jeg har behov for det. Det ville nu
stadig være lækkert, om det kunne ske af sig selv - det kunne jo være
PCen kunne råbe "her er jeg!".

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon!

Fra : Calle.

Dato : 02-03-03 21:46

Lasse Hedegaard wrote:
> [...]
>
> Er der en smartere løsning på dette, end at skulle genstarte maskinen
> hver gang? Jeg kører Win98 på den bærbare.

Der kan gå op til et kvarter inden maskinerne finder hinanden hvis ikke de
startes op med forbindelse til nettet. prøv at søge efter computeren fra en
af de andre, de finder den helt sikkert.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-03-03 23:50

Calle. skrev:

>Der kan gå op til et kvarter inden maskinerne finder hinanden hvis ikke de
>startes op med forbindelse til nettet.

Hvordan kan det være? Kan man pille ved denne forsinkelse (er det
skidt?) - det ville da være smart, hvis PCerne selv gjorde opmærksomme
på sig selv, når de blev tilkoblet netværket.

Venligst,
Lasse Hedegaard