minimalt kabinet uden floppypladser?
Fra : Nikolaj Berliner Hom~

Dato : 13-03-01 23:56

Hej

Jeg skriver da jeg håber at der er andre der har lidt erfaringer/idéer de
vil dele ud af.
Sagen er den at jeg gerne vil bygge en meget lille computer, der skal
fungere som "altid-tændt men meget stille" computer. Jeg havde tænkt at den
skulle være så minimal som muligt. Da den alligevel er på netværk vil jeg
gerne sløjfe pladser til CD- og floppydrev til fordel for mindre kabinet.
Selvfølgelig skal jeg vel bruge dem til at få maskinen "på benene", men
bagefter kan jeg ikke forestille mig at skulle bruge dem.
Det jeg derfor leder efter er et lille kabinet til et lille bundkort
(micro-ATX?) med plads til en harddisk og grafik-, lyd- og netkort (hvis det
ikke kan fås onboard på bundkortet...), men ikke drev til cd eller diskette.
Er der nogen der kender til denne type kabinetter og tilhørende bundkort.
Det ville ikke være ringe hvis kabinettet oven i købet ikke lyder af meget.
Intern/ekstern strømforsyning? også gerne lydløs...
Alle forslag/links/erfaringer modtages meget gerne.

På forhånd tak

Nikolaj Hommelgaard

Fra : Butch

Dato : 14-03-01 10:18

Hej
Jeg har et lille indput. Prøv at kikke efter en af de nye VIA cpuer samuel2
efter sigende kan de køre uden aktiv køling hvis du bare har en middelstor
køle profil på cpuen. Jeg har selv overvejet at bygge et såden lydløst
system til fil server.
Hilsen
Butch

Fra : Nikolaj Berliner Hom~

Dato : 14-03-01 19:31

"Butch" <n.n@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
samuel2
> efter sigende kan de køre uden aktiv køling hvis du bare har en middelstor

Hejsa

Jeg fandt dette link http://www.cyrix.com/products/cyr3.htm
Det ser ud til at de i hvert tilfælde gør et stort nummer ud af at den ikke
bruger meget strøm og derved ikke producerer meget varme.
Det ville jo være lækkert hvis jeg kunne droppe CPU-køleren til fordel for
lidt stilhed uden at skulle bruge en meget langsom processor for at undgå
kølingen.
Tak for svaret.

Nikolaj

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-03-01 15:32

Nikolaj Berliner Hommelgaard skrev...

>Alle forslag/links/erfaringer modtages meget gerne.

Jeg ville lede efter en bærbar med defekt batteri, skærm og/eller
tastatur. Bare strømforsyningen er okay.

--
kent
www.oldhoj.dk

Fra : Nikolaj Berliner Hom~

Dato : 14-03-01 19:35

"Kent Oldhøj" <wol@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ville lede efter en bærbar med defekt batteri, skærm og/eller
> tastatur. Bare strømforsyningen er okay.

Jeg er ikke helt sikker på at det er en optimal løsning for mig.
Jeg ville jo gerne kunne skifte hardwaren ud efterhånden som lysten melder
sig. Fx skulle der gerne en ordentlig røver af en harddisk i og problemet
med harddiske til bærbare er jo at de hurtigt løber op i pris og er dyrere
pr. MB.
Men ellers er idéen god. Fx ville det jo være superfrækt med en fladskærm,
så det kunne ligne en computer mindre...

MVH

Nikolaj

Fra : Butch

Dato : 14-03-01 15:54

Hej
Prøv at tjeke dette link
http://www.awoot.com/portapc.html
Det ser ret fedt ud.
Hilsen
butch

Fra : Nikolaj Berliner Hom~

Dato : 14-03-01 19:41

> Hej
> Prøv at tjeke dette link
> http://www.awoot.com/portapc.html
> Det ser ret fedt ud.

Exactly!!!
Nu begynder det at ligne noget. Det var noget i den stil jeg havde i
tankerne. Dog er jeg lidt nervøs over for at skulle købe en aluminiumsæske
og selv bore huller til skruer og det hele, men det kan da vel i
virkeligheden ikke være så svært. Gutten med PortaPC'en have et link til en
forhandler i UK, der havde alle mulige æsker... Findes der et lignende sted
i DK? Måske Brinck Elektronik??

Hvad med bundkort. Hvad er det mindste der findes? Der findes jo utallige...
Baby-AT, micro-ATX osv. Hvad ville være optimalt evt. hvis jeg gerne ville
have lyd, grafik og netværk på boardet?

Hygge

Nikolaj

Fra : Butch

Dato : 15-03-01 00:50

> [...]
utallige...
> Baby-AT, micro-ATX osv. Hvad ville være optimalt evt. hvis jeg gerne ville

Jeg tror at det mindste board format du kan få hedder flex-atx. Hvis det er
udstyret med i810 chipsetet har det indbygget grafikkort og muligvis også
net og lydkort. Husk at Samuel2 cpuen er kompatibel med sokkel370.
Hilsen
Butch

Fra : The Rock

Dato : 14-03-01 16:35

Hvad med at prøve flex atx, meget mindre bundkort, og kabinetter som disse
burde da lokke:

http://www.nemcomputer.dk/product.asp?sku=2401057&shop=pc

"Nikolaj Berliner Hommelgaard" <spamtrap020202@hommelgaard.com> skrev i en
meddelelse news:98m8ih$csa$1@news.inet.tele.dk...