hardware sniffer
Fra : Kasper

Dato : 21-02-03 11:03

Hej ng.

Hvor kan man købe hardware sniffer boxe til ethernet?

/Kasper

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-02-03 11:29

In dk.edb.netvaerk, Kasper <nospam@today.com> says...
> Hvor kan man købe hardware sniffer boxe til ethernet?

Er det ikke nok med en Linux-box og tethereal ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kasper

Dato : 21-02-03 11:35

On Fri, 21 Feb 2003 11:29:22 +0100, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen
steder.dk> wrote:

>In dk.edb.netvaerk, Kasper <nospam@today.com> says...
>
>Er det ikke nok med en Linux-box og tethereal ?

Nej det var mere en "rigtig" hardware box der var ønsket.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-02-03 11:53

On Fri, 21 Feb 2003 11:29:22 +0100, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingen steder.dk> wrote:

> Er det ikke nok med en Linux-box og tethereal ?

Det er det ofte ikke. Men selvfølgelig kan man komme langt med
gratis software, og især når man tænker på, det er gratis, og
alternativerne kan være temmelig langt fra gratis.

-A

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-02-03 11:47

On Fri, 21 Feb 2003 11:02:41 +0100, Kasper <nospam@today.com>
wrote:

> Hvor kan man købe hardware sniffer boxe til ethernet?

Hvorfor skal det være en hardwarebox? Pga. datamængden? Fordi du
gerne vil have det distribueret? Eller har du en helt 17. grund?

Firmaer der laver den slags er fx. Acterna (tidligere Wandel &
Goltermann), Agilent (tidligere HP), Fluke og så selvfølgelig NAI
(Sniffer).

NAI Sniffer kan man bla. købe af os (NetDesign).

-A
PS: Man kan komme langt med den rigtige software på en pc.

Fra : Kasper

Dato : 21-02-03 13:07

On Fri, 21 Feb 2003 11:46:55 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Hvorfor skal det være en hardwarebox? Pga. datamængden? Fordi du
>gerne vil have det distribueret? Eller har du en helt 17. grund?

Det er bare en af vores kunder der har spurgt efter en hardware
sniffer box, og derfor ville jeg bare godt vide hvilke modeller der
findes osv.
Jeg kunne godt bruge et link til en side med priser på den slags.
Jeg skal også bruge en 48 ports switch med gb uplink, hvem sælger den
slags?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-02-03 13:29

Kasper <nospam@today.com> crashed Echelon writing

> Jeg skal også bruge en 48 ports switch med gb uplink, hvem sælger den
> slags?

Dell
TopNordic
Eterra
Atea
O.m.a.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kaj S. Laursen

Dato : 21-02-03 13:37

"Kasper" <nospam@today.com> wrote in message
> Jeg skal også bruge en 48 ports switch med gb uplink, hvem sælger den
> slags?

Hvis du er tvivl om det, så vi jeg anbefale dig at du for egen og kundens
skyld undlader at sælge både den og hardware sniffer.

Kaj

Fra : Christian Lyng

Dato : 23-02-03 16:51

"Kasper" <nospam@today.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg kunne godt bruge et link til en side med priser på den slags.
> Jeg skal også bruge en 48 ports switch med gb uplink, hvem sælger den

Hvad med noget Dansk. www.nettest.com kig på Fastnet og Winpharaoh...

Chr.