Styre hastighed via en server?
Fra : McBrain

Dato : 19-02-03 18:44

Jeg har et netværkmed 6 computere i. De deler en adsl ud af huset. Jeg vil
gerne dele forbindelsen ligeligt mellem dem. Hvordan gør jeg det?. Jeg har
en pc til rådighed som kan være server?

McBrain

Fra : Kristian Stobbe

Dato : 19-02-03 19:46

McBrain wrote:

> [...]
> gerne dele forbindelsen ligeligt mellem dem. Hvordan gør jeg det?. Jeg har

Der er udmærkede værktøjer til det i Linux. Der er også en HOWTO om emnet,
der hedder "Bandwidth Limiting HOWTO". Beskrivelsen af dokumentet er

"This document describes how to set up your Linux server to limit download
bandwidth or incoming traffic and how to use your internet link more
efficiently."

Det er vist meget rammende. Du kan finde dokumentet på
http://www.linuxdoc.org.

-Kristian

Fra : McBrain

Dato : 19-02-03 20:10

Er det ikke muligt at gøre det via en 200server.....mit kendskab til linux
er forsvindene lille......ellers tak for hjælpen der.
McBrain

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-02-03 22:24

On Wed, 19 Feb 2003 20:10:04 +0100, "McBrain" <jojo@yahoo.dk>
wrote:

> Er det ikke muligt at gøre det via en 200server.....

Du mener W2K? Nej, ikke mig bekendt.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 20-02-03 00:14

On Wed, 19 Feb 2003 19:46:03 +0100, Kristian Stobbe
<mailNO@SPAMkstobbe.dk> wrote:

> [...]
>efficiently."
>
>Det er vist meget rammende. Du kan finde dokumentet på

Hvad med smoothwall, kan den også gøre det ?
Flemming Jacobsen

Fra : McBrain

Dato : 20-02-03 00:52

umiddelbart står der ikke noget om det på deres hjemmeside....så det tror
jeg ikke

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:4t385v8a3lt9oms8vbq520b220l6gfd8uf@4ax.com...

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 20-02-03 15:41

On Thu, 20 Feb 2003 00:52:05 +0100, "McBrain" <jojo@yahoo.dk> wrote:

>umiddelbart står der ikke noget om det på deres hjemmeside....så det tror
>jeg ikke

Møj, står nemlig og skal sætte en router/firewall på mit netværk og vil
så gerne lave trafik administation så at en enkelt maskine ikke bare
hogger alt båndbredden.
Flemming Jacobsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-02-03 22:23

On Wed, 19 Feb 2003 18:44:02 +0100, "McBrain" <jojo@yahoo.dk>
wrote:

> Jeg har et netværkmed 6 computere i. De deler en adsl ud af huset. Jeg vil
> gerne dele forbindelsen ligeligt mellem dem. Hvordan gør jeg det?. Jeg har
> en pc til rådighed som kan være server?

http://wipl-wrr.sourceforge.net/wrr.html

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : McBrain

Dato : 19-02-03 22:29

tak for hjælpen....der ser ud til at jeg bliver nød til at lære lidt
linux.... : -)

Fra : Splyf

Dato : 20-02-03 12:38

McBrain wrote:

> tak for hjælpen....der ser ud til at jeg bliver nød til at lære lidt
> linux.... : -)

Mon ikke at software som Sygate eller Wingate installeret på din server kan
klare det.

Fra : McBrain

Dato : 21-02-03 14:15

kan man gøre det via qos på en 2000server?

-m

Fra : Splyf

Dato : 21-02-03 18:38

McBrain wrote:

> kan man gøre det via qos på en 2000server?

Det ved jeg ikke, men du kan som sagt gøre det med Sygate.

Fra : jens

Dato : 21-02-03 20:31

"McBrain" <jojo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> kan man gøre det via qos på en 2000server?

Man kan med QOS i en w2k Advanced server
Det er formodentlig det samme med en strandard server

mvh Jens