Netværk + BB ?
Fra : Peter

Dato : 18-02-03 16:36

Hej
Jeg har TDC bredbånd med 2 dynamiske IP koblet til en switch med 2 PCer, den
ene med Me den anden 98se.

Begge kører fint på nettet samtidig.

Jeg har brugt guiden netværk i Me (MSHOME) til begge maskiner for at kunne
bruge printeren i PCen med Me.

Men de kan ikke se hinanden. HJÆLP

Jeg bruger TCP/IP og har prøvet med IPX og NetBEUI men intet hjælper, HJÆLP

mvh
Peter

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-02-03 16:56

"Peter" skrev i en meddelelse
> [...]
> bruge printeren i PCen med Me.
> Men de kan ikke se hinanden. HJÆLP
> Jeg bruger TCP/IP og har prøvet med IPX og NetBEUI men intet

Lidt mystisk ?

Det er ikke usædvanligt, at man får tildelt adresser i
to forskellige subnet - så det er ikke usædvanligt
at tcp/ip ikke virker.

Men det er IPX og Netbeui ligeglade med
og derfor burde de virke OK.....

Prøv med en af dem igen - og husk at du skal
share de drev/mapper som du vil kunne se fra
den anden PC !

Og husk at fildeling kun skal være tilknyttet
den protokol - og ikke til tcp/ip !

Så burde det kunne fungere....

Jan Vestergaard
Email: jan@NOSPAMjve.dk Inet: www.jve.dk
Ved mail fjern NOSPAM - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Peter

Dato : 18-02-03 17:24

Hej og undskyld

Jeg var vist bare for utålmodig
Efter et stykke tid kunne de se hinanden :)
Jeg bruger bare TCP/IP

mvh
Peter