Samba-Server på Redhat8.0.......... :-/
Fra : **TwN**

Dato : 17-02-03 16:49

hej gruppe,
det her er vel også stedet for spml. om linux-netværk, ik?

Jeg sidder nemlig og har lige installeret Redhat 8.0, og så var tanken at
sætte den op som en samba-server, så windows maskiner kan bruge den som
fil-server...
Jeg kan bare ikke få hul igennem! :-/ og håber så på lidt hjælp herfra
Jeg har, fra konsollen af, oprettet brugeren "samba"(som test-bruger) I
selve linux, ved hjælp af 'adduser' kommandoen. bagefter har jeg så oprettet
en bruger, "samba", i samba-serveren, også fra konsollen, som det stod i den
'help-file' jeg har læst, med kommandoen (ka-ikke-lige-huske...-tror-nok:
"smb user samba" "password" )
hvorefter jeg så har kørt kommandoen til at starte samba-serveren
(/etc/samba/ noget-som-jeg-ikke-kan-huske ).....
men jeg kan stadig ikke få hul igennem fra en windows maskine....! :-/ Jeg
kan dog godt ping'e den......
er der noget jeg først skal ændre i "smb.conf" filen ??

**TwN**

Fra : Tom Sommer

Dato : 17-02-03 19:22

http://www.tsn.dk/articles.php?id=52 kan måske hjælpe dig lidt, ellers
findes der også andre guides rundt omkring

--
Tom Sommer
www.tsn.dk - www.dreamcoder.dk

Fra : **TwN**

Dato : 17-02-03 19:26

"Tom Sommer" <webmaster@tsn.dk> wrote in message
> http://www.tsn.dk/articles.php?id=52 kan måske hjælpe dig lidt, ellers
> findes der også andre guides rundt omkring

takker
jeg kigger nærmere på den side imorgen, da jeg er hjemme nu, og det er i
skolen jeg roder med det...

**TwN**

Fra : Torben Nielsen

Dato : 17-02-03 19:48

Jeg går ud fra at du har set på "Friheden til systemadministration" på
www.sslug.dk/linuxbog og Projekt GnuSkoles bog på gnuskole.dk/bog

Hvis du ikke finder nok info i disse var det måske mere relevant at spørge
i dk.edb.system.unix

Torben

Fra : **TwN**

Dato : 17-02-03 20:37

"Torben Nielsen" <dsl86441@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> www.sslug.dk/linuxbog og Projekt GnuSkoles bog på gnuskole.dk/bog
>
> Hvis du ikke finder nok info i disse var det måske mere relevant at spørge

tak

Fra : Martin K

Dato : 18-02-03 08:39

"**TwN**" <wcrew2002@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> hej gruppe,
> det her er vel også stedet for spml. om linux-netværk, ik?

Hej

Prøv evt news.sslug.dk , (du skal være registreret for at bruge
nyhedsgruppen, gøres på www.sslug.dk) de har en gruppe som hedder
sslug.novice og her er de meget hjælpsomme omkring Linux

/Martin

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 18-02-03 11:48

"**TwN**" <wcrew2002@hotmail.com> writes:

> det her er vel også stedet for spml. om linux-netværk, ik?

dk.edb.system.unix er - som naevnt andetsteds nok et bedre bud.

> [...]
> fil-server...
> Jeg kan bare ikke få hul igennem! :-/ og håber så på lidt hjælp herfra

Dine informationer helt utilstraekkelige til at hjaelpe dig:

Hvordan ser din smb.conf ud?
Hvilken type klient bruger du?
Hvad goer du helt praecis for at faa 'hul igennem' og hvilken
fejlmeddelelse faar du?
Koerer smbd? nmbd?
Hvad staar der i logfilerne?

/Rasmus

The reason we come up with new versions is not to fix bugs.
-- Bill Gates