Er der ingen hjælp i denne gruppe?
Fra : Niklas

Dato : 13-02-03 14:30

Er der virkelig ingen der kan hjælpe i denne grupe?
Jeg troede at alle var eksperter her.
Jeg har tidligere indsendt denne meddelelse:

3e495b9f$0$149$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

Og der var _ingen_ der svarede.

Det handler om netværk mellem win 98 og win Me.

Venligst

Niklas

Fra : Christian Mygind

Dato : 13-02-03 14:38

Niklas wrote:
> Er der virkelig ingen der kan hjælpe i denne grupe?

Jo - det plejer der at være.

Er kablet mellem dine 2 maskiner et krydset (cross-over) kabel? Det er en
forudsætning, hvis du forbinder 2 maskiner. Et almindeligt "lige" twisted
pair-kabel virker ikke - det bruges til at forbinde maskiner til
netværksenheder og ikke maskiner direkte med hinanden.

/Chr

Fra : Nick

Dato : 13-02-03 14:45

"Christian Mygind" <mygind@FJERNc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pair-kabel virker ikke - det bruges til at forbinde maskiner til
> netværksenheder og ikke maskiner direkte med hinanden.

Eller... er der lys i LINK-lampen?

/Nick

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 13-02-03 14:44

Hvis du laver forbindelsen imellem de 2 pc-ere direkte med et kabel skal
kablet var "krydset". Husk at de skal være på samme arbejdsgruppe/workgroup.
Husk også at installere fil/printerdeling.
Der skal være installeret tcp/ip, Microsoft netværk og netkort.
Prøv først dette og lad høre!

Fra : Niklas

Dato : 13-02-03 23:14

"JSH (9800)" <jstenbak@e-box.dk> skrev i en meddelelse news:3e4ba225$0$13244$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> Husk også at installere fil/printerdeling.
> Der skal være installeret tcp/ip, Microsoft netværk og netkort.

Alt dette er sikret og udført.

Fra : Arne

Dato : 15-02-03 16:19

HeY

Dette er et spørgsmål som er stillet i mange versioner osv
Du burde kunne læse dig til adskillige forslag i mange af de andre tråde der
stillet -nok derfor du ikke fik svar.

Jeg ville også starte med det basale - ER DER LINK ?

derefter - Kan du pinge den anden PC ?

# ping xxx.yyy..www

xxx.yyy..www er IP adressen på den fjerne PC

den 2 PC'ere skal have IP addresse der passer sammen med subnet.

f.eks

A = 10.0.0.1 255.255.255.0 som submaske
B = 10.0.0.2 255.255.255.0 som submaske

mvh