avaya gold card og XP funker ikke
Fra : Martin K

Dato : 10-02-03 15:38

Hej

Er der nogen der har fået XP-home (dansk) , til at virke med et trådløst
Avaya gold card ?
Jeg har prøvet med den nyeste driver, men jeg har ikke mulighed for noget
sted at skrive ssid'en mm. Nogen forslag ?

På forhånd tak

/Martin

Fra : Mads Bahrt

Dato : 10-02-03 16:12

Martin K wrote:
> [...]
> Jeg har prøvet med den nyeste driver, men jeg har ikke mulighed for noget
> sted at skrive ssid'en mm. Nogen forslag ?

Jeg har selv en bærbar med et silver card og xp home. Det er ikke
meningen at du skal skrive dit ssid nogle steder - windows windows
zero-configuration utility skal selv finde de eksisterende netværk. Det
er derfor vigtigt at dit access point er indstillet på at broadcaste
ssid. Nogle access points kan slå disse fra som en
sikkerhedsforanstaltning. Windows skulle gerne selv sige at der var
fundet et nyt netværk, som du så kan bede den om at forbinde til.

MVH
Mads

Fra : Martin K

Dato : 10-02-03 16:53

> [...]
> sikkerhedsforanstaltning. Windows skulle gerne selv sige at der var
> fundet et nyt netværk, som du så kan bede den om at forbinde til.

Accesspointet broadcaster ssid'et så det er ikke det der er problemet.
Hvordan tjekker man om zero-configuration utility virker ?
Hvis jeg fx. går ind for at se hvilke trådløse netværk der er , viser den
ingenting og jeg kan kun trykke på knappen annuller.

/Martin

Fra : Martin K

Dato : 10-02-03 17:07

Fandt følgende på Microsoft's hjemmeside, og nu virker det

/Martin

Symptom: You've just installed a new 22-Mbps 802.11b+ card based on the
Texas Instruments ACX100 chip. The Wireless LAN tab is nowhere to be found.

The Wireless LAN tab presents the graphical user interface for the Wireless
Zero Configuration Service in Windows XP. If you've run a setup program the
vendor has supplied for their utility and the Wireless LAN tab is missing,
it's likely that the vendor has disabled the Wireless Zero Configuration
Service. This is because the vendor's utility provides the same
functionality (and some additions) as the Wireless LAN tab. To restore the
Wireless LAN tab, verify you are logged on with administrative privileges,
and then you can enable and start the service by following these steps:

1.. Click Start, click Control Panel, click Performance and Maintenance,
click Administrative Tools, and then click Services.
2.. Scroll to Wireless Zero Configuration, and double-click Wireless Zero
Configuration.
3.. On the General tab, after Startup type, change the startup type to
Automatic.
4.. Start the service by clicking Start.
Back to the Expert Tips home page

begin 666 backarrow.gif
M+ `````0``P```,M.+JL\6&(2>N L4Y +Y05P$W>`VYBAYUB2JZA*Y19K'Z:
..,,YP?IN^7Z1!Q"0``#L`
`
end

Fra : Martin K