D-Link 604 og VPN
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 09-02-03 10:39

Har en D-link 604 der kører på tdc bredbånd-adsl med dynamisk ip

Min arbejdsgiver har oprettet en vpn-linie - men når jeg sætter min
arbejds-pc til et kabel fra routeren, så får jeg ingen adgang til
firma-netværkets internet-gateway (går jeg uden om routeren er der ingen
problemer, så det må være noget med router-opsætningen)

I vejledningen til vpn'en står der bl.a. at port 80, 500 og 2746 skal være
åben i routeren

Som udgangspunkt er min router sat op med en DMZ til min private pc (med
software firewall på) - ellers er der slet ikke pillet i
standard-opsætningen på routeren

Spørgsmålet er; hvordan skal routeren helt præcist sættes op så der bliver
adgang for arbejds-pc'en via routeren?

På forhånd tak

Morten

Fra : Tom Sommer

Dato : 11-02-03 22:04

"Morten Jørgensen" <mortendenmark2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Som udgangspunkt er min router sat op med en DMZ til min private pc (med
> software firewall på) - ellers er der slet ikke pillet i
> standard-opsætningen på routeren

Prøv
1) Slå din firewall fra
2) Slå DMZ fra og åben portene som du angav

--
Tom Sommer
www.tsn.dk - www.dreamcoder.dk

Fra : Freddy Nielsen

Dato : 13-02-03 13:01

> [...]
> standard-opsætningen på routeren
>
> Spørgsmålet er; hvordan skal routeren helt præcist sættes op så der bliver

Jeg har haft samme problem som dig og har netop fået mit til at køre.

Jeg havde fat i D-Links hotline og fik flere forslag, f.eks.
- aktivere ISAKMP (port 500), men det har du jo allerede gjort,
- åbne port 50-51,
- sikre at man ikke anvender samme lokale ip-adresse område som firmaet,
- opgradere firmware.

Det der fik mit til at virke var, at flytte mit lokale domæne fra
193.168.0.1. til 193.168.1.1.

Med venlig hilsen
Freddy

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 14-02-03 19:50

> [...]
> - opgradere firmware.
>
> Det der fik mit til at virke var, at flytte mit lokale domæne fra

Hm - portene - hvor/hvordan skal de helt nøjagtigt sættes op i routern? -
kan du poste et screendump af opsætningen?

Mvh

Morten

Fra : Gevaldi

Dato : 14-02-03 21:11

http://support.dlink.com

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Indlæg som sendes til Ng via kandu.dk besvares ikke.

Fra : Freddy Nielsen

Dato : 15-02-03 23:10

> Hm - portene - hvor/hvordan skal de helt nøjagtigt sættes op i routern? -
> kan du poste et screendump af opsætningen?

> [...]

Mit VPN kører helt uden åbning af porte.

Men under "Advanced" "Virtual server" skriver du portnummeret og den lokale
ip-adresse samt husk hak i enable. Herefter skal du huske at trykke
"Restart" efter "Apply", idet porten først er åbnet, når routeren er
genstartet.

Prøv forresten også port PPTP (1723), som du kan finde i bunden under well
known services, idet det vist nok er den officielle Microsoft port til VPN.

mvh
Freddy