Alt hjælp modtages....
Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 08-02-03 09:15

hejsa ng.

Jeg håber i kan hjælpe mig med en lille opgave.
Jeg skal have et netværk op og køre, eneste krav er at det skal være trådløs
samt at det faktisk kun er til min bærbar.
Man kan nok ikke kalde det netværk, men hvad det nu end hedder, skal det
bare være så billigt som muligt.
--
Med venlig hilsen/Best regards
Kenneth Koustrup

Email scaned by Norton Antivirus!

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 09-02-03 11:20

Kenneth Koustrup wrote:
> Jeg skal have et netværk op og køre, eneste krav er at
> det skal være trådløs samt at det faktisk kun er til min bærbar.

Hvad skal denne bærbare sættes til?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar på email.

Fra : Jesper KA

Dato : 09-02-03 12:06

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message

> Hvad skal denne bærbare sættes til?

Du mener hvad skal det trådløse netværk
sættes til ..

Regards

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 09-02-03 23:40

Jesper KA wrote:

> Du mener hvad skal det trådløse netværk
> sættes til ..

Det kommer an på hvad man ser som det primære i
sammenhængen ;)

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 10-02-03 12:47

Undskyld, jeg ikke lige fik gjort det klart nok
Jeg skal blot kunne bruge min bærbar og mit adsl.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 10-02-03 15:02

Kenneth Koustrup wrote:
> Undskyld, jeg ikke lige fik gjort det klart nok
> Jeg skal blot kunne bruge min bærbar og mit adsl.

Præcis hvilken ADSL og hvilken udbyder?
- Fast eller dynamisk IP adresse.
Hvad har du af hardware dertil?
- Netkort.
- Modem, router, switch.
Hvilket styresystem?

Fra : Mads Bahrt

Dato : 10-02-03 15:10

Kenneth Koustrup wrote:
> Undskyld, jeg ikke lige fik gjort det klart nok
> Jeg skal blot kunne bruge min bærbar og mit adsl.

Så skal du bruge et trådløst netkort til din bærbare og et access point.
For få hundrede kroner mere kan du få access pointet bygget sammen med
en switch og en router i en såkaldt trådløs router. Hvis du på et eller
andet tidspunkt skulle få brug for en af disse vil du derved allerede
have den. (Væsentligt billigere: En switch koster omkring 200 kr og en
router med switch indbygget koster omkring 500 kr - derimod koster det
kun ca. 200 kr mere for en trådløs router i stedet for en switch.)

MVH
Mads