deling af internet med TDC
Fra : monty

Dato : 07-02-03 18:08

Jeg er ved at lave et lille netværk med 2 computer. Det er menningen at de
skal forbindes via en lille hub.

Jeg kører med Adsl via Tdc og har i den forbindelse et skillefilter og så
selve modemet. Det jeg ville spørge om er om man kan lave det sådan at
maskine nr 2 kan gå på nettet uden at serveren behøves at være tændt? Og
hvad skal man bruge til det?

Det skal siges at serveren kører xp og den anden skal køre win 98

Dennis

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-02-03 18:36

"monty" <monty@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sådan at
> maskine nr 2 kan gå på nettet uden at serveren behøves at være

Nu er ADSL fra TDC flere forskellige ting, og
løsningen er forskellig.......

Hvis du TDC Tele Danmarks Bredbåndsløsning,
så kan du vælge mellem fast IP eller 2, 4 eller
6 dynamiske IP'er.

Hvis du har fast IP, så skal du have en form for
router, hvis begge PC'er skal på samtidig.

Hvis du har 2 dynamiske IP'er - så kan du bare
sætte begge PC'er og ADSL-modemet til
din hub - og så kører begge !

Hvis du har TDC Internets Bredbånd løsning - den tidligere
Netexpres - så har du kun IP - og skal have en form for
router for at få flere på samtidig......

Så er der Boomtown - den ligner vis Netexpress, så
der skal du også have en router......

Så er der den tidligere Proacces - der skal du også
have en router......

Jan Vestergaard
Email: jan@NOSPAMjve.dk Inet: www.jve.dk
Ved mail fjern NOSPAM - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : monty

Dato : 07-02-03 20:52

Jeg kører med TDC`s bredbånd. Jeg har en dynamisk IP adresse men ingen
router.

Hvad og hvordan skal jeg så gøre for at maskine nr. 2 kan gå på nettet uden
at serveren er tændt?

Dennis

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-02-03 21:31

"monty" <monty@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kører med TDC`s bredbånd. Jeg har en dynamisk IP adresse
men ingen
> router.

TDC TeleDanmark Bredånd eller TDC Internet Bredbånd ?

Hvis du kun har en IP så er det formentlig
TDC Internet Bredbånd (tidligere Netexpres)
og så skal du have en router for at få flere
PC'er på ad gangen.

Med TDC TeleDanmark Bredbånd vil du
have mindst 2 dynamiske Ip'er og kan
nøjes med din hub.....

Fra : Michael S.

Dato : 07-02-03 21:35

> [...]
> router.
>
> Hvad og hvordan skal jeg så gøre for at maskine nr. 2 kan gå på nettet

Det har Jan Vestergaard vist svaret på for 2 timer siden - læs det igen!

Hvis du har 2 dynamiske IP'er ..........osv.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-02-03 16:17

In dk.edb.netvaerk, monty <monty@mail.tdcadsl.dk> says...
> Jeg kører med TDC`s bredbånd. Jeg har en dynamisk IP adresse men ingen

Læser du et _helt_ indlæg igennem, inden du svarer ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen