Netværk med telia (2)
Fra : Allan Møller

Dato : 01-02-03 13:19

I forbindelse med tidligere indlæg er det ny lykkedes mig at få følgende til
at virke:

PC#1 kan komme på nettet og på det lokale netværk (Den som skal være
webserver - 192.168.1.5)
PC#2 kan ikke komme på nettet men er på det lokale netværk (192.168.1.7)
Undernetmasker er 255.255.255.0 på begge.

Og hvad med DNS ? På PC#1 udgående forbindelse har jeg markeret automatisk i
både IP og DNS.
Indgående har jeg selv angivet både på PC#1 og PC#2

Hvad skal jeg nu gøre ved PC#1 for at den fungerer som router og jeg kan
komme på nettet med PC#2 ?

PC#1 er nu logget ind hos Telia og jeg burde så have den samme IP indtil jeg
logger af eller maskinen går ned.

Er der nogen som kan hjælpe mig med at komme videre ?

Allan

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 01-02-03 22:12

"Allan Møller" <allan.moller@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Indgående har jeg selv angivet både på PC#1 og PC#2
>
> Hvad skal jeg nu gøre ved PC#1 for at den fungerer som router og jeg kan

Har du 2 netkort i pc 1 ?

--
Svend

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 01-02-03 22:15

"Svend Jørgensen" <2@lazy.dk> wrote in message

> "Allan Møller" <allan.moller@get2net.dk> wrote in message
> til

> Har du 2 netkort i pc 1 ?

og hvad for et os kører du ?

--
Svend

Fra : Allan Møller

Dato : 02-02-03 05:57

> og hvad for et os kører du ?

Jeg har 2 netkort i PC#1 - den som jeg håber kommer til at fungere som
server.

Win2000 på pc #1
XP på pc#2

Allan