wireless/LAN, prøver igen..
Fra : cazonmobile

Dato : 29-01-03 15:47

Jeg prøver lige igen om der er nogen der kan hjælpe mig.

Jeg har opsat et Intel Wireless access point med indb.router og alm.
LAN udgang. På LAN udgangen sidder der en switch med 2 PC'er sat til.

Alle kan logge på internettet, og de to PC'er på switchen kan se hinanden,
men den PC'er der trådløst benytter wireless delen kan ikke se de to andre
computere.
Hvis jeg forbinder den direkte via kabel til switchen kan den se de andre
uden ændring af nogen instilinger.

Jeg har sat systemt op med faste egne IP adresser (192.168.1. X) og på samme
subnet.

Fra den trådløse PC kan jeg pinge AC-pointen-gatewayen, men ikke de
to -kablede PC'er.

De kablede PC'er kan ping gatewayen og hinanden, men ikke den trådløse.

Jeg benytter TDC ADSL.

Hvorfor kan den trådløse PC ikke se de kablede PCerne??.. og omvendt?

MVH
Carsten

Fra : Gråmus

Dato : 29-01-03 16:39

> Jeg har opsat et Intel Wireless access point med indb.router og alm.
> LAN udgang. På LAN udgangen sidder der en switch med 2 PC'er sat til.

Nu kender jeg ikke Intel's Wireless, men kunne det evt. tænkes at din LAN
kører 100Mbit og din trådløse kører 10Mbit og der ikke er en indbygget
switch i AP ?

Fra : cazonmobile

Dato : 29-01-03 18:32

">
> Nu kender jeg ikke Intel's Wireless, men kunne det evt. tænkes at din LAN
> kører 100Mbit og din trådløse kører 10Mbit og der ikke er en indbygget
> switch i AP ?
se se.. det var jo en interessant indgangvinkel, det må prøves af! alt
skal prøves nu, alt andet er nemlig prøvet.

Måske skal netkortene tvinges ned i 10 Mbit. Den trådløse kører 11Mbit if.
standarden.

En anden ide der også skal afprøves er at benytter den af TDC leverede
speedstream router i den oprindelige konfiguration med og så lade Intels
Wireless kun agere AccessPoint og så sætte den til switchen sammen med de to
andre pjutere....

Carsten