D-link 604
Fra : Stone

Dato : 29-01-03 15:18

Lige et par gode råd har lige fået et D-link 604 og jeg har stofanet med
fast ipadr. og vil sætte to pc til D-link 604 på mit kabel modem hvad ip må
jeg give nr 2 pc skal den have den samme som jeg bruger på den her , det jeg
mener den ip jeg har ved stofa

Mvh stone

Fra : Michael [2800]

Dato : 29-01-03 16:32

Hvis jeg har forstået dit spørgsmål korrekt så vil mit svar være;

PC#2 må _ikke_ havde samme IP som PC#1.
Hvis PC#1 f.eks. har IP 192.168.0.10 så kan du give PC#2 IP 192.168.0.11 og
husk at subnetmasken skal være den samme på begge PC'er f.eks. 255.255.255.0

Din router skal f.eks. havde IP 192.168.0.1 på LAN siden og din faste
IP-adresse på WAN siden

/md

Fra : Stone

Dato : 29-01-03 21:02

Hej Michael

D-link skal have min faste ip på wan siden Så skal PC#1 og PC#2 sættes op
til Lan

med måske 192.168.0.1 og PC# 2 med 192.168.0.2

er det sådan posten har ikke været med det inu så jeg kan ikke prøve det
men håber på det kommer i morgen Men ellers hvis der er noget special jeg
skal paase på det er første gang jeg prøver med at sætte et netværk op og
med mit Stofanet til begge samme tid

Mvh Stone

Michael [2800]" <DenHerEMailBrugesKunTilJunk@privat.dk> skrev i en
meddelelse news:3e37f3ea$0$236$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Michael [2800]

Dato : 30-01-03 11:03

>D-link skal have min faste ip på wan siden
Ja

>Så skal PC#1 og PC#2 sættes op til Lan
>med måske 192.168.0.1 og PC# 2 med 192.168.0.2
Næsten

IP 192.168.0.1 bruger du også til D-Link, men til LAN siden.

PC#1 skal havde 192.168.0.10 og
PC#2 skal havde 192.168.0.11
de kan også bruge andre adresser, men _ikke_ samme adresse (192.168.0.1)
som du giver D-Link.
2 noder (enheder/computere) må IKKE havde samme IP

>Men ellers hvis der er noget special jeg skal paase på
Jeg kan ikke lige komme på noget lige nu, men når mine tømmermænd har lagt
sig kan jeg nok komme i tanke om noget

Du spørger bare hvis der er problemer.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med D-Link da jeg ikke kender den, men det
er der mange andre her i gruppen der gør.

Held og lykke og tillykke med dit netværk

/md

Fra : Stone

Dato : 30-01-03 18:11

Hej Michael

Så har jeg fået D-Link og mine to Pc kan komme på nettet på samme tid ,
satte Wan til min faste ip så lod jeg den selv finde mine to pc. men lige
så vil jeg gerne vide hvordan kan jeg arbejde sammen med mine PC'er som i et
netværk

meddelelse news:3e38f852$0$124$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-01-03 21:40

Stone skrev Torsdag den 30. januar 2003 18:11 i dk.edb.netvaerk:

> Så har jeg fået D-Link og mine to Pc kan komme på nettet på samme tid ,
> satte Wan til min faste ip så lod jeg den selv finde mine to pc.

LIge en lille rettelse, det er dine 2 PC'er der finder routeren's DHCP server,
og får tildelt IP m.m.

> men lige
> så vil jeg gerne vide hvordan kan jeg arbejde sammen med mine PC'er som i et
> netværk

Øhe på samme måde som hvis de var forbundet direkte med netnetkabel fra
netkort til netkort. Er der noget specifikt der ikke virker?

Ivar Madsen

Fra : Stone

Dato : 31-01-03 01:05

> Øhe på samme måde som hvis de var forbundet direkte med netnetkabel fra
> netkort til netkort. Er der noget specifikt der ikke virker?

Ja jeg kan ikke se mine pc er der noget jeg skal opsætte på Pc'er I
netværket

Mvh Stone

Fra : Ivar Madsen

Dato : 31-01-03 07:10

Stone skrev Fredag den 31. januar 2003 01:04 i dk.edb.netvaerk:

> Ja jeg kan ikke se mine pc er der noget jeg skal opsætte på Pc'er I
> netværket

Hvis ikke du kender maskinernes IP, så kør en ipconfig på dem begge, og så
prøv at ping den anden maskine. Hvis det kan lade sig gøre, så kan de se
hinanden.

Hvis du vil kunne tilgå den anden maskines diske, så skal du tillade deling af
disken, eller dele deraf, køre du win så er det noget med at højere klikke på
iconet for en disk, eller dir, og så øhe vælger du vistnok enskaber, hvor du
på det ene faneblad kan vælge deling. Det er efterhånden nogen tid siden jeg
har sidet på en windåse.

Ivar Madsen