Delt mappe med adgangskontrol
Fra : Michael Witting

Dato : 28-01-03 22:54

Hej NG

Jeg har 2 PC'er som skal have en fælles mappe. (Stationær og Notebook)
Der er bare den finurlighed, at de andre pc'er på netværket ikke skal have
adgang til den.
Jeg havde forestillet mig noget i retning af, en delt mappe med password.
Er det noget der kan lade sig gøre, eller findes der en nemmere/bedre
løsning ?

Vi er 8 computere i et fælles netværk, hvor jeg har de 2.
Begge mine kører med Win XP.

Mvh
Michael Witting

Fra : Jesper KA

Dato : 29-01-03 00:29

"Michael Witting" <mvw@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> løsning ?
>
> Vi er 8 computere i et fælles netværk, hvor jeg har de 2.

Hvis maskinen med den delte mappe kører med NTFS
som filsystem definerer du bare en eller flere specifikke
brugerkonti som dem der har adgang og fjerner "everyone"
derefter vil enhver der forsøger at få adgang til folderen blive
afkrævet brugernavn og password.

Derefter kan du så lave en mappng til den delte folder
hvor du sætter den op til at forbinde med det valgte brugernavn
og password automatisk så er du fri for selv at skulle logge
på din share hele tiden.

Regards