Fokus på iframe
Fra : René Lønstrup \(AKA ~

Dato : 13-03-01 22:40

Hej alle

Jeg er ved at lave en side med nogle keyboard-events, men der er et problem.
Siden ligger nemlig i en iframe, hvilket jo desværre betyder at man bliver
nødt til at klikke inde i framen først (for at aktivere den), for at kunne
bruge tastaturgenvejene. Det er jeg ikke så glad for, så jeg tænkte om ikke
man kunne tvinge browseren til at fokusere på iframen med det samme?

--
René (AKA The Artist Currently Known As Rel7Star)
x===----> http://7star.homepage.dk <----===x

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-03-01 22:49

"René Lønstrup (AKA Rel7Star)" <7star@iname.com> wrote
> [...]
ikke
> man kunne tvinge browseren til at fokusere på iframen med det samme?

Ja med:
<BODY onload="window.min_iframes_id.focus();">

husk at sætte et id på din iframe og at skifte ud i ovenstående.

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : René Lønstrup \(AKA ~

Dato : 13-03-01 22:54

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> wrote in message
> Ja med:
> <BODY onload="window.min_iframes_id.focus();">
>
> husk at sætte et id på din iframe og at skifte ud i ovenstående.

Det virker sq Tak skal du have!

--
René (der lige lå mærke til at det vist var den forkerte gruppe jeg postede
i..)

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-03-01 23:20

"René Lønstrup (AKA Rel7Star)" <7star@iname.com> wrote
> René (der lige lå mærke til at det vist var den forkerte gruppe jeg
postede

Nej det er skam rigtig nok, Javascript hører til her.

Fra : Mickey

Dato : 13-03-01 23:14

"René Lønstrup (AKA Rel7Star)" <7star@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
om ikke
> man kunne tvinge browseren til at fokusere på iframen med det samme?

er der ikke noget med at det stort set kun er IE der kan klare IFRAME
?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-03-01 23:19

"Mickey" <news002@susie.dyndns.dk> wrote
> er der ikke noget med at det stort set kun er IE der kan klare IFRAME

Nej, NN6 kan også og så vidt jeg husker kan opera også....

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-03-01 00:53

Tue, 13 Mar 2001 22:19:06 GMT, skrev "Jakob Andersen"
<jakob@andersen.as>:

>Nej, NN6 kan også og så vidt jeg husker kan opera også....

Sie, fra ver. 4.

Det er jo også med i HTML 4.01.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : René Lønstrup \(AKA ~

Dato : 14-03-01 18:16

> Nej, NN6 kan også og så vidt jeg husker kan opera også....

Jeg er også i gang med en "low-tech" udgave uden iframes til de lidt ældre
browsere, det ville ikke være en total katastrofe alligevel..