Netkort...
Fra : Kasper Madsen

Dato : 12-03-01 21:41

Hej NG
Jeg har lige været ude og købe et D-LINK DFE-538TX netkort men kan ikke få
det til at virke. Jeg har downloaded en driver til det fra D-links
hjemmeside, men det hjælper intet. Den finder kortet, men den kan ikke finde
driveren når jeg søger efter bedste driver. Det er lidt noget lort, da jeg
får adsl på torsdag. Er der nogle der har samme problem eller ved hvad der
kan gøres?

Mvh Kasper Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-03-01 21:53

On Mon, 12 Mar 2001 21:41:22 +0100, "Kasper Madsen" <desmer@pedal.dk>
wrote:

>Jeg har lige været ude og købe et D-LINK DFE-538TX netkort men kan ikke få
>det til at virke. Jeg har downloaded en driver

Jeg købte det samme for kort tid siden. Der fulgte driver med på
floppy. Det virkede strax. WinME dk. Dit OS?

--
hilsen pelo
http://home1.stofanet.dk/pelo/

Fra : Kasper Madsen

Dato : 12-03-01 22:00

> Jeg købte det samme for kort tid siden. Der fulgte driver med på
> floppy. Det virkede strax. WinME dk. Dit OS?

Der var ingen driverdiskette med(!), men der står i manualen at der er en
sådan inkluderet, så imorgen tager jeg ind og brokker mig. Mit OS er Win98.
Mvh Kasper

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-03-01 12:22

On Mon, 12 Mar 2001 22:00:05 +0100, "Kasper Madsen" <desmer@pedal.dk>
wrote:

>imorgen tager jeg ind og brokker mig.

ellers mailer jeg den gerne...

--
hilsen pelo
http://home1.stofanet.dk/pelo/

Fra : Kasper Madsen

Dato : 13-03-01 18:34

> ellers mailer jeg den gerne...

Tak, men ellers tak....ærgeligt jeg ikke så din besked før. Det havde sparet
mig for ca. en time....Men nu virker det, så jeg er glad

Mvh Kasper

Fra : JK

Dato : 13-03-01 09:02

"Kasper Madsen" <desmer@pedal.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> får adsl på torsdag. Er der nogle der har samme problem eller ved hvad der

Bruger ikke andre end de D-Link netkort på arbejdet - og de kører
fortrinligt - afprøvet under W95/98/NT40/W2K - uden problemer. Du mangler
nok bare en ordentlig driver. Husk iøvrigt lige på, at D-Link selv
varertager service ! - så det ka' godt være, at du bare får et telefonnummer
stukket i hånden - med besked om -selv at kontakte D-Link. For at spare dig
lidt tid er nummeret her: 43969040.

/JK

Fra : Jens Jönsson

Dato : 13-03-01 15:56

> [...]
> får adsl på torsdag. Er der nogle der har samme problem eller ved hvad der

Det er fordi der (desværre) findes to revisioner af D-Link DFE-538TX
netkortet.
Driver til den ene revision passer ikke til den anden og omvendt.
Jeg plejer at downloade drivere her: http://www.dlink.co.uk/ (tryk på
support i venstre side!)
Ellers kan du hente fra http://www.dlink.com, men det er sikkert der du har
prøvet.

Jens

Fra : Kasper Madsen

Dato : 13-03-01 18:32

Hej alle
Jeg har idag været inde i butikken, og banke dem oven i hovedet med deres
netkort. Det resulterede i at fyren der stod derinde kiggede på det de havde
solgt mig, og sagde: "Joh, der burde da vist være en driverdiskette med". Og
det fik jeg så. Da jeg så kom hjem prøvede jeg igen at installere kortet, og
denne gang havde jeg som sagt driver-disken. Den kunne nu identificere
kortet, men sagde stadig at det ikke virkede korrekt. Jeg blev gal, og
slukkede computeren, men da jeg tændte igen lidt senere og gik ind i
kontrolpanel stod der pludselig: Denne enhed virker korrekt! Jeg undrer
mig dog stadig over at den driver jeg downloadede fra D-Links hjemmeside
ikke virkede.
Anyway, tak til alle der har forsøgt at guide mig frem til at få lortet til
at virke.
Mvh Kasper Madsen

Fra : Kasper Madsen

Dato : 13-03-01 18:36

> Jeg plejer at downloade drivere her: http://www.dlink.co.uk/ (tryk på
> [...]

Tak for det...også ærgeligt jeg ikke så din mail noget før

Mvh Kasper